Connect with:
HomeStandard Blog Whole Post (Page 43)

Σε αποκλιμάκωση είναι το νέο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού εκτίμησε σήμερα ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης και υποστήριξε πως δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο να ληφθούν κάποια μέτρα πριν το Σεπτέμβριο.

Ο κ. Πλεύρης δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι σε εγρήγορση αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει πίεση στις κλίνες ΜΕΘ δεν υπάρχουν εισηγήσεις για αλλαγές στο μοντέλο που ακολουθείται. Σημείωσε ότι αυτό το κύμα έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα προηγούμενα, ενώ έστειλε μήνυμα στις ευάλωτες ομάδες να εμβολιαστούν τώρα.

«Περιμένουμε από τις εταιρίες να έχουμε και τα επικαιροποιημένα εμβόλια. Οπότε ο χρόνος που θα φθάσουν είναι πάρα πολύ κρίσιμος ειδικά για να εμβολιαστούν οι ευάλωτες ομάδες όχι μόνο για την προστασία από τη βαριά νόσηση αλλά και από την απλή μόλυνση. Γι’ αυτό λέμε ότι είναι τώρα ο χρόνος για τους ευάλωτους πληθυσμούς να εμβολιαστούν. Θέλουμε να δώσουμε αυτό το μήνυμα ότι είναι αυτή η κατάλληλη στιγμή να εμβολιαστούν, καθώς πρέπει να προστατευθούν από τη βαριά μόλυνση και αυτά τα εμβόλια προστατεύουν» είπε χαρακτηριστικά.

Για την εβδομαδιαία ενημέρωση τόνισε ότι μπαίνουμε στη φάση συνύπαρξης με τον κορονοϊό όχι από θέμα επιλογής αλλά από θέμα πραγματικότητας, καθώς η νόσηση του πληθυσμού δεν μεταφέρεται σε βαριές νοσηλείες. «Οπότε θέλουμε να προχωρήσουμε σε ένα μοντέλο συστάσεων και όχι υποχρεωτικότητας. Σε αυτό το πλαίσιο η ενημέρωση έχει τα χαρακτηριστικά ότι τα στοιχεία υπάρχουν, δίνονται ανά εβδομάδα, αξιολογούνται ανά εβδομάδα αλλά καθημερινά όσοι βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης και στον ΕΟΔΥ έχουν την παρακολούθηση και αυτομάτως όποτε χρειαστεί μπορούμε να παρέμβουμε» πρόσθεσε.

Για τα επικαιροποιημένα εμβόλια τόνισε ότι και η Pfizer και η Moderna κινούνται σε μια κατεύθυνση να ολοκληρώσουν τις δοκιμές μέσα στο καλοκαίρι. «Πιθανολογούμε ότι προς τα τέλη του έτους θα υπάρχει η διαδικασία των επικαιροποιημένων εμβολίων» εκτίμησε ο υπουργός κάνοντας γνωστό ότι οι παραγγελίες της χώρας μας μεταφέρθηκαν για παράδοση των φθινόπωρο, ώστε να έχουμε και τις επικαιροποιημένες μεταλλάξεις.

Εξέφρασε τη σιγουρά ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας θα αντέξει, αλλά εξήγησε ότι το φθινόπωρο πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Γι αυτό έχει ήδη αρχίσει η προετοιμασία του ΕΣΥ. Συγκεκριμένα, δημιουργούνται όλες οι συνθήκες ώστε ο ιδιωτικός τομέας να μην έχει μόνο επικουρικό χαρακτήρα, αλλά να μπει από την αρχή στο πρόγραμμα για να υπάρχουν περισσότερες κλίνες.

Για τις προσλήψεις προσωπικού τόνισε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία για τους 4.000 νοσηλευτές, ενώ δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης μια πρόωρη επιστροφή των υγειονομικών που είναι σε αναστολή.

Τέλος, για την παρουσία του Αλέξη Τσίπρα στο Προεδρικό Μέγαρο τόνισε ότι η νέα φάση της πανδημίας προβλέπει πέντε μέρες καραντίνα και δεν «σπάει» με αρνητικό τεστ. «Αυτές είναι οι οδηγίες του ΕΟΔΥ και αν δεν αρέσουν δεν σημαίνει ότι θα τις αλλάξουμε κατά περίπτωση. Συνεπώς αυτές οι οδηγίες δεν τηρήθηκαν».

ΠΗΓΗ: ertnews.gr

Σε αποκλιμάκωση είναι το νέο κύμα της

Πάνω από 18.000 κρούσματα ευλογιάς των πιθήκων έχουν αναφερθεί παγκοσμίως από 78 χώρες, με την πλειονότητα αυτών στην Ευρώπη, ανακοίνωσε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Το Σάββατο ο ΠΟΥ κήρυξε το ξέσπασμα αυτό του ιού παγκόσμια κατάσταση υγειονομικής έκτακτης ανάγκης.

Μέχρι στιγμής, το 98% των κρουσμάτων που έχουν αναφερθεί εκτός των χωρών της Αφρικής, όπου ο ιός είναι ενδημικός, έχει εντοπιστεί σε άνδρες που κάνουν σεξ με άνδρες,, ανέφερε ο ΠΟΥ.

Ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού, ο δρ Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, προέτρεψε αυτή την ομάδα να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού των σεξουαλικών συντρόφων και την ανταλλαγή στοιχείων επικοινωνίας με τυχόν νέους συντρόφους.

«Πρόκειται για ένα ξέσπασμα που μπορεί να σταματήσει… ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να μειωθεί ο κίνδυνος έκθεσης», είπε ο Τέντρος σε συνέντευξη Τύπου στη Γενεύη. «Αυτό σημαίνει να κάνετε ασφαλείς επιλογές για τον εαυτό σας και τους άλλους».

Η ευλογιά των πιθήκων βρίσκεται σε διαδικασία μετονομασίας, για να αποφευχθεί η ονομασία της να χρησιμοποιηθεί ως «όπλο» ή με ρατσιστικό τρόπο, δήλωσε ο διευθυντής αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του ΠΟΥ, Μάικ Ράιαν.

Η υπηρεσία του ΟΗΕ συνιστά τον εμβολιασμό για ομάδες υψηλού κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων των ανδρών που κάνουν σεξ με άνδρες με πολλαπλούς σεξουαλικούς συντρόφους καθώς και τον εμβολιασμό εργαζομένων στον τομέα της υγείας.

Προειδοποίησε ότι χρειάζεται να περάσουν αρκετές εβδομάδες μετά τη λήψη της δεύτερης δόσης του εμβολίου για την απόκτηση πλήρους προστασίας, επομένως οι άνθρωποι θα πρέπει να λαμβάνουν άλλες προφυλάξεις μέχρι τότε.

Περίπου το 10% των ασθενών έχουν νοσηλευτεί στο τρέχον ξέσπασμα και πέντε έχουν πεθάνει, όλοι τους στην Αφρική, ανέφερε ο ΠΟΥ.

Ο Τέντρος είπε ότι περίπου 16 εκατομμύρια δόσεις εγκεκριμένου εμβολίου είναι διαθέσιμες, αλλά μόνο χύδην, επομένως θα χρειαστούν πολλοί μήνες για να μπουν σε φιαλίδια.

Ο ΠΟΥ προτρέπει τις χώρες με αποθέματα να μοιραστούν εμβόλια όσο η προσφορά είναι περιορισμένη, πρόσθεσε ο επικεφαλής του Οργανισμού.

Πάνω από 18.000 κρούσματα ευλογιάς των πιθήκων

Σε μια σειρά από ευρέως κινήσιμα μη συνταγογραφούμενα φαρμακευτικά σκευάσματα, τα περισσότερα από τα οποία συνδέονται με τη διαχείριση της νόσου Covid-19 όπως και του κρυολογήματος έχουν νέες χονδρικές τιμές, οι οποίες άρχισαν να ισχύουν από την Παρασκευή 22/7.

Προϊόντα του ρινικού αποσυμφορητικού Otrivin, του αναλγητικού Panadol και του αντιόξινου Aludrox παίρνουν αυξήσεις στις τιμές που κυμαίνονται από 4% έως και πάνω από 7%.

Πιο συγκεκριμένα, το Aludrox της GSK πωλείται πλέον στη χονδρική των 2,99 ευρώ (από 2,77 ευρώ), μια διαφορά ύψους 7,94%.

Τη μικρότερη διαφορά σημειώνει η Χ.Τ. του Panadol Advance (24x500mg) που ανεβαίνει στα 1,82 ευρώ από 1,75 ευρώ (4,00%), ωστόσο το Panadol Cold & Flu ανεβάζει τη χονδρική του τιμή κατά 6,01% και ανέρχεται στα 3,88 ευρώ (από 3,66 ευρώ).

Αυξήσεις κατά 4,98% και 5,03% επιδέχτηκαν και τα σκευάσματα Otrivin: το Spray και οι δύο συσκευασίες των Drops στα 3,16 ευρώ, τα τρία σκευάσματα P.Free (meterdose, meterdose menthol και spray child) στα 4,80 ευρώ, όπως και το Advance Spray στα 4,80 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανατιμήσεις που σημειώνονται σε όλα τα επίπεδα της αγοράς δεν αφήνουν ανεπηρέαστο το φαρμακείο και τα ΜΗΣΥΦΑ. Ωστόσο η πρακτική σταδιακής αύξησης των τιμών τους δεν είναι πρωτόγνωρη, από τότε που απελευθερώθηκε η τιμή τους.

Σε μια σειρά από ευρέως κινήσιμα μη

Όλοι οι γιατροί έρχονται αντιμέτωποι με «δύσκολους» ασθενείς. Πολλές φορές μάλιστα, αρκετές φορές μέσα στην εβδομάδα.

Είναι οι ασθενείς που είναι πάντα ταραγμένοι και δεν σταματούν να μιλούν για άσχετες ιστορίες.

5 Μύθοι για τον Δύσκολο Ασθενή.

Είναι εκείνοι που έρχονται κάθε εβδομάδα για εξέταση με αόριστα παράπονα, τα οποία δεν δείχνουν να υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Είναι οι ασθενείς οι οποίοι πηγαίνουν συνεχώς σε άλλους γιατρούς και δεν πιστεύουν όσα τους λέτε, παρ’ όλο που πάντα επιστρέφουν στο ιατρείο σας.

Εκείνοι που σας κατηγορούν για πράγματα τα οποία δεν περνούν από το χέρι σας ή κατηγορούν κάποιον άλλον και προσπαθούν να σας πάρουν με το μέρος τους.

Είναι λογικό όταν σας επισκέπτονται τέτοιοι «δύσκολοι» ασθενείς να αναστατώνεστε και να σκέφτεστε ήδη την επόμενη συνάντησή σας μαζί τους.

Ωστόσο, γνωρίζοντας τους παρακάτω μύθους για εκείνους, η επόμενη συνάντησή σας με κάποιον «δύσκολο» ασθενή θα σας φανεί πολύ πιο «αναίμακτη»!

Μύθος 1: Σας εξουθενώνουν

Η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν μπορεί να σας εξουθενώσει.

Αυτό το αισθάνεστε λόγω όλων των σκέψεων που σας δημιουργούν αυτοί οι ασθενείς.

Η συνάντηση με κάθε άνθρωπο δημιουργεί διάφορες σκέψεις και συναισθήματα.

Το θέμα είναι να επιλέξετε εσείς τι είναι αυτό που θέλετε να σκέφτεστε όταν βλέπετε τους συγκεκριμένους ασθενείς.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα συναντήσετε έναν «δύσκολο» ασθενή, παρατηρήστε τις σκέψεις σας γύρω από εκείνον και τότε θα καταλάβετε γιατί νιώθετε εξουθενωμένος.

Μύθος 2: Σας «τρώνε» πολύ χρόνο

Η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν μπορεί να φάει τον χρόνο σας, εκτός και αν σας έχει κυριολεκτικά υποχρεωμένους.

Εσείς είστε εκείνοι που αποφασίζετε τι θα κάνετε με τον χρόνο σας.

Μπορεί να σκέφτεστε πως είναι αγενές να φύγετε, ειδικά εάν το πρόβλημά τους δεν έχει λυθεί.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα συναντήσετε έναν «δύσκολο» ασθενή, παρατηρήστε τις σκέψεις σας γύρω από εκείνον και τότε θα καταλάβετε γιατί νιώθετε εξουθενωμένος.

Αυτές όμως είναι μόνο σκέψεις και οι σκέψεις είναι δική σας επιλογή.

Εσείς θα αποφασίσετε πόσο χρόνο θα καταναλώσετε μαζί τους.

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές για να έχετε τον έλεγχο του χρόνου σας.

Μπορείτε να περιορίσετε τον αριθμό των προβλημάτων που συζητάτε σε μια επίσκεψη, να τους παραπέμψετε σε κάποιον συνάδελφο ή απλώς να τους πείτε:

«Δυστυχώς, πρέπει να βγω για να φροντίσω τους άλλους ασθενείς μου, αλλά ας τα ξαναπούμε την επόμενη εβδομάδα».

Η ουσία είναι ότι μπορείτε πάντα να επιλέξετε εάν θα συνεχίσετε να παραμένετε στο εξεταστήριο.

Ακόμα και αν λένε ότι δεν έχουν τελειώσει. Ακόμα και αν δυσαρεστηθούν. Και αν δυσαρεστηθούν, εσείς θα επιλέξετε τι σημαίνει αυτό για εσάς.

Μύθος 3: Σας αγχώνουν

Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν μπορεί να σας αγχώσει.

Το άγχος προέρχεται από τις σκέψεις σας και κανείς δεν μπορεί να σας αναγκάσει να σκεφτείτε και να πιστέψετε οτιδήποτε δεν θέλετε.

Μπορούν να σας προσφέρουν επιλογές. Μπορούν να ενεργήσουν με τρόπο που δεν έχετε σκεφτεί.

Αλλά στο τέλος, εσείς θα επιλέξετε αν θέλετε να έχετε μια σκέψη που σας προκαλεί άγχος ή αν θέλετε μια σκέψη που σας δημιουργεί ένα διαφορετικό συναίσθημα.

Μύθος 4: Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι

Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να είναι έτσι. Δεν μπορείτε να γνωρίζετε πώς η βιολογία, το περιβάλλον ή οι εμπειρίες της ζωής τους οδήγησαν στο να είναι έτσι.

Δεν μπορείτε να το γνωρίζετε αυτό για κανέναν.

Κάθε φορά που οι άνθρωποι αμφισβητούμε την πραγματικότητα, μας κάνει να υποφέρουμε.

Πώς ξέρουμε ότι πρέπει να είναι ακριβώς όπως είναι ή να κάνουν αυτό που κάνουν;

Το ξέρουμε επειδή έτσι είναι και αυτό κάνουν.

Εάν επιτρέψετε σε αυτά τα πράγματα και τους ανθρώπους που δεν μπορείτε να αλλάξετε να είναι ακριβώς όπως είναι, ξαφνικά θα δείτε πως όλη η ενέργειά σας ελευθερώνεται και επικεντρώνεστε στο να αλλάξετε τα πράγματα που είναι μέσα στη δύναμή σας, όπως οι σκέψεις σας, οι πράξεις σας και τα αποτελέσματά τους.

Μύθος 5: Δεν μπορείτε να τους βοηθήσετε

Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρετε αν θα τους βοηθήσετε και δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μπορείτε να τους βοηθήσετε, όπως και οποιοσδήποτε άλλος.

Γνωρίζετε άλλωστε πως μερικές φορές το να ακούς κάποιον, μπορεί να είναι ένα απίστευτο δώρο.

Εάν μπορείτε να αναγνωρίσετε αυτούς τους μύθους σχετικά με τους «δύσκολους» ασθενείς, πιθανότατα θα διαπιστώσετε ότι το να βλέπετε «δύσκολους» ασθενείς είναι πολύ πιο άνετο και λιγότερο χρονοβόρο για εσάς.

Και σίγουρα όταν δεν αισθάνεστε εξουθενωμένοι και αγχωμένοι, είστε πιο αποτελεσματικοί και πιο ικανοί να τους βοηθήσετε.

Πώς θα αισθανόσασταν και πώς θα ήταν η ζωή σας εάν δεν είχατε ποτέ ξανά έναν «δύσκολο» ασθενή;

Όλοι οι γιατροί έρχονται αντιμέτωποι με «δύσκολους»

Ψηφιακή Αλληλεπίδραση με τους Ασθενείς – Πως να Προσαρμοστείτε στα Νέα Δεδομένα

Τώρα πια που οι ασθενείς έχουν δει πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει την εμπειρία τους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης προς το καλύτερο, οι καθημερινές πρακτικές στο ιατρείο θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα, χρησιμοποιώντας νέα και εξειδικευμένα εργαλεία.

Ψηφιακή Αλληλεπίδραση με τους Ασθενείς – Πως να Προσαρμοστείτε στα Νέα Δεδομένα.

Οι σύγχρονες εξελίξεις επιβάλλουν την προσαρμογή σε νέα δεδομένα, τόσο για τη διευκόλυνση των ασθενών, όσο και την επιβίωση μέσα σ’ ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ο σημερινός ασθενής, είναι ένας πραγματικός «καταναλωτής υγειονομικής περίθαλψης», που αναζητά ευκολία και αποτελεσματικότητα.

Η υγειονομική κρίση της COVID-19 επιτάχυνε τις ψηφιακές εξελίξεις και προσδοκίες των ασθενών, χάρη στον πολλαπλασιασμό των τηλεδιασκέψεων και την εφαρμογή νέων διαδικτυακών εργαλείων.

Αξίζει να αναφερθεί, πως αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη σε ασθενείς στην Αμερική, έδειξαν πως το 66% θα προτιμούσε ένα ραντεβού τηλεθεραπείας από την παραδοσιακή επίσκεψη στο ιατρείο.

Οι ασθενείς πλέον δεν θέλουν να χάνουν χρόνο σε αίθουσες αναμονής, συμπληρώνοντας έντυπα. Αναζητούν την ευκολία που μπορεί να τους προσφέρει ο διαδικτυακός προγραμματισμός και η διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών φορμών, ώστε να κάνουν την επίσκεψή τους γρήγορη και εύκολη.

Εξετάζοντας επιτυχημένες πρακτικές, μπορούμε να πούμε πως είναι δυνατό να υιοθετηθεί  μια νέα στρατηγική στο ιατρείο, απολύτως προσαρμοσμένη στα θέλω του σύγχρονου «καταναλωτή υγειονομικής περίθαλψης».

Στόχοι και ζητήματα που θα πρέπει να σας απασχολήσουν:

– Πώς μπορείτε να προσελκύσετε τους ασθενείς ψηφιακά;

– Πώς παρουσιάζεστε στις διαδικτυακές πλατφόρμες;

– Πώς μπορείτε να ανταγωνιστείτε σύγχρονα μοντέλα φροντίδας που μπορούν να προσφέρουν άλλοι πάροχοι πχ μία κλινική;

Η ψηφιακή συμμετοχή των ασθενών, είναι ο καλύτερος δρόμος μιας πρακτικής προς την επιτυχία!

Πολλές φορές, οι ασθενείς νιώθουν απογοητευμένοι από την έλλειψη συνέπειας, αλλά και την πολύωρη αναμονή έξω από την ιατρική αίθουσα, με αποτέλεσμα να αναζητούν έναν καλύτερο τρόπο επικοινωνίας με τον γιατρό τους.

Η απογοήτευση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ως προς τη θεραπεία ή απλά να οδηγήσει τον ασθενή να αναζητήσει διαφορετικό γιατρό.

Επιτυχημένες πρακτικές, προσφέρουν ιδανικά έναν πιο άμεσο τρόπο αλληλεπίδρασης με τον ασθενή, καθιστώντας ευκολότερο για αυτόν να κάνει τα πάντα, από τον προγραμματισμό ενός ραντεβού έως την υποβολή μιας ερώτησης σχετικά με τη θεραπεία του.

Το μέλλον στην παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης

«Η υγειονομική περίθαλψη είναι μία από τις τελευταίες μεγάλες βιομηχανίες που μετασχηματίστηκαν από την τεχνολογία», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί. Και ενώ τα ηλεκτρονικά αρχεία που αφορούν την υγεία, αποτελούν ήδη μία γνωστή πρακτική, αυτή ακόμη δεν έχει ακόμη επεκταθεί και στο κομμάτι της προσωπικής φροντίδας του ασθενή.

Οι σημερινοί ασθενείς, θέλουν να προγραμματίσουν τα ραντεβού τους online, αλλά και να έχουν μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το ιατρείο μέσω γραπτού μηνύματος ή email.

Είναι γεγονός, πως οι πρακτικές που αποτυγχάνουν να παρέχουν τις ανέσεις αυτές, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω στο ανταγωνιστικό τοπίο της υγειονομικής περίθαλψης, που επικρατεί σήμερα.

«Η εμπειρία του ασθενούς έχει αλλάξει για πάντα», σημειώνουν επίσης οι ειδικοί. Η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα αναγκάζοντας τις πρακτικές στην υγεία να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες, όπως η τηλεϊατρική.

Όλα αυτά έγιναν με ταχείς ρυθμούς, ενώ τώρα που οι ασθενείς έχουν δει πώς η τηλεϊατρική βελτίωσε τη συνολική τους εμπειρία στην υγειονομική περίθαλψη, δεν υπάρχει επιστροφή!

Μέχρι το τέλος του 2021, τα δύο τρίτα των ασθενών στην Αμερική δήλωσαν πως θα προτιμούσαν την τηλεθεραπεία στο μέλλον. Η θετική εμπειρία των ασθενών ως προς την τηλεθεραπεία, αποτελεί και μία σαφή απόδειξη της άνεσης που έχουν οι άνθρωποι πλέον με οποιοδήποτε διαδικτυακό ή ψηφιακό περιβάλλον.

Ψηφιακές υπηρεσίες προς όφελος ασθενών και παρόχων

Οι ασθενείς πια προτιμούν την αυτοεξυπηρέτηση, γεγονός το οποίο διευκολύνει και τους παρόχους, για διαδικασίες όπως για παράδειγμα ο προγραμματισμός ενός ραντεβού.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα, είναι και το ό,τι οι ασθενείς που προγραμματίζουν μόνοι το ραντεβού τους, είναι και λιγότερο πιθανό να μην εμφανιστούν, να καθυστερήσουν ή να ακυρώσουν.

Παράλληλα, είναι επίσης πιο πιθανό να ασχοληθούν περισσότερο με την υγεία τους και τον γιατρό τους.

Τα έντυπα που συμπληρώνουν οι ασθενείς στο ιατρείο, μπορούν επίσης να παρέχονται ψηφιακά και εκ των προτέρων. Οι αυτόματες υπενθυμίσεις των ραντεβού, θα πρέπει να αποστέλλονται μέσω μηνύματος στο κινητό ή email, ανεξάρτητα από την προτίμηση του ασθενούς.

Οι πάροχοι υπηρεσιών φροντίδας θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα δίκτυο συνεχούς δραστηριότητας και επικοινωνίας με κάθε ασθενή, κάτι το οποίο θα ξεκινά από τον ιστότοπο και θα επεκτείνεται σε κάθε πτυχή της φροντίδας.

Σύμφωνα με έρευνες, τα δύο τρίτα των ασθενών προτιμούν υπενθυμίσεις μέσω κειμένου, ενώ ένα 15% επιλέγει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Το γεγονός αυτό, βοηθά στη διατήρηση των ασθενών, για επισκέψεις παρακολούθησης.

Πολλές φορές, οι ασθενείς επιθυμούν επίσης να τους σταλεί μια υπενθύμιση όταν έρθει η ώρα να κλείσουν το επόμενο ραντεβού τους.

Ψηφιακή παρουσία για ενίσχυση της φήμης

Τα οφέλη της τεχνολογίας δεν περιορίζονται στους υπάρχοντες ασθενείς. Προσθέτοντας διαδικτυακό προγραμματισμό ραντεβού στον ιστότοπο, ένας πάροχος υγείας μπορεί να ελκύσει περισσότερους ασθενείς.

Σύμφωνα με έρευνες στην Αμερική, έχει αποδειχθεί πως το 51% των ασθενών θα προτιμήσει να κάνει κράτηση μέσω διαδικτύου, παρά με κλήση στο ιατρείο, ενώ το 66% αυτών των ραντεβού είναι με νέους ασθενείς.

Τέλος, το 36% των ραντεβού που έχουν προγραμματιστεί, έχει γίνει ώρες που το ιατρείο είναι κλειστό.

Με τη χρήση του online προγραμματισμού των ραντεβού, οι ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής δημιουργούν ανοιχτές υποδοχές που γίνονται άμεσα διαθέσιμες, ώστε άλλοι ασθενείς να προγραμματίσουν την τελευταία στιγμή.

Ως αποτέλεσμα, τα ποσοστά μη εμφάνισης στο ιατρείο, στο εύρος του 15%, μπορούν να μειωθούν στο 4% έως 5%.

Ο διαδικτυακός προγραμματισμός ραντεβού, αποτελεί πλέον έναν σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης μεταξύ των παρόχων, καθώς το 63% των ασθενών είναι πιο πιθανό να επιλέξουν έναν πάροχο που προσφέρει τη δυνατότητα αυτή, έναντι ενός που δεν το κάνει.

Παρέχοντας έναν καλά σχεδιασμένο ιστότοπο, αναδεικνύετε τα δυνατά σας σημεία, αλλά ταυτόχρονα χτίζετε μία διαδικτυακή φήμη, αποκτώντας περισσότερη ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, γεγονός που οδηγεί σε επισκεψιμότητα και τελικά σε προγραμματισμό ενός ραντεβού.

Παρέχοντας τις τεχνολογικές αυτές δυνατότητες, οι ασθενείς μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και να συμμορφώνονται με τρόπο που τους βοηθά να παραμείνουν υγιείς. «Απλά να είστε συνεπείς», επισημαίνουν οι ειδικοί.

«Παρέχετε στον ασθενή μια καλή, συνεπή εμπειρία στην οποία γνωρίζετε ότι θα ανταποκριθεί».

Λύσεις και επιλογές:

– Βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας, εστιάζοντας στις υπηρεσίες και τους σχετικούς όρους αναζήτησης.

– Επωφεληθείτε από τα διαδικτυακά προφίλ προσελκύοντας τους ασθενείς μέσω Google.

– Προσφέρετε πολλαπλά ψηφιακά σημεία πρόσβασης, αξιοποιώντας την αποστολή γραπτών μηνυμάτων και τη διαδικτυακή λειτουργικότητα.

– Ζητήστε από τους ασθενείς ανατροφοδότηση και παρακολουθήστε τις απαντήσεις τους και τις διαδικτυακές κριτικές τους.

– Στείλτε υπενθυμίσεις κειμένου και καμπάνιες μέσω email, που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των ασθενών και δημιουργούν μακροπρόθεσμες σχέσεις.

– Πως να Προσαρμοστείτε στα Νέα Δεδομένα

Τώρα πια που οι ασθενείς έχουν δει πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει την εμπειρία τους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης προς το καλύτερο, οι καθημερινές πρακτικές στο ιατρείο θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα, χρησιμοποιώντας νέα και εξειδικευμένα εργαλεία.

Ψηφιακή Αλληλεπίδραση με τους Ασθενείς – Πως να Προσαρμοστείτε στα Νέα Δεδομένα.

Οι σύγχρονες εξελίξεις επιβάλλουν την προσαρμογή σε νέα δεδομένα, τόσο για τη διευκόλυνση των ασθενών, όσο και την επιβίωση μέσα σ’ ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ο σημερινός ασθενής, είναι ένας πραγματικός «καταναλωτής υγειονομικής περίθαλψης», που αναζητά ευκολία και αποτελεσματικότητα.

Η υγειονομική κρίση της COVID-19 επιτάχυνε τις ψηφιακές εξελίξεις και προσδοκίες των ασθενών, χάρη στον πολλαπλασιασμό των τηλεδιασκέψεων και την εφαρμογή νέων διαδικτυακών εργαλείων.

Αξίζει να αναφερθεί, πως αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη σε ασθενείς στην Αμερική, έδειξαν πως το 66% θα προτιμούσε ένα ραντεβού τηλεθεραπείας από την παραδοσιακή επίσκεψη στο ιατρείο.

Οι ασθενείς πλέον δεν θέλουν να χάνουν χρόνο σε αίθουσες αναμονής, συμπληρώνοντας έντυπα. Αναζητούν την ευκολία που μπορεί να τους προσφέρει ο διαδικτυακός προγραμματισμός και η διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών φορμών, ώστε να κάνουν την επίσκεψή τους γρήγορη και εύκολη.

Εξετάζοντας επιτυχημένες πρακτικές, μπορούμε να πούμε πως είναι δυνατό να υιοθετηθεί  μια νέα στρατηγική στο ιατρείο, απολύτως προσαρμοσμένη στα θέλω του σύγχρονου «καταναλωτή υγειονομικής περίθαλψης».

Στόχοι και ζητήματα που θα πρέπει να σας απασχολήσουν:

– Πώς μπορείτε να προσελκύσετε τους ασθενείς ψηφιακά;

– Πώς παρουσιάζεστε στις διαδικτυακές πλατφόρμες;

– Πώς μπορείτε να ανταγωνιστείτε σύγχρονα μοντέλα φροντίδας που μπορούν να προσφέρουν άλλοι πάροχοι πχ μία κλινική;

Η ψηφιακή συμμετοχή των ασθενών, είναι ο καλύτερος δρόμος μιας πρακτικής προς την επιτυχία!

Πολλές φορές, οι ασθενείς νιώθουν απογοητευμένοι από την έλλειψη συνέπειας, αλλά και την πολύωρη αναμονή έξω από την ιατρική αίθουσα, με αποτέλεσμα να αναζητούν έναν καλύτερο τρόπο επικοινωνίας με τον γιατρό τους.

Η απογοήτευση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ως προς τη θεραπεία ή απλά να οδηγήσει τον ασθενή να αναζητήσει διαφορετικό γιατρό.

Επιτυχημένες πρακτικές, προσφέρουν ιδανικά έναν πιο άμεσο τρόπο αλληλεπίδρασης με τον ασθενή, καθιστώντας ευκολότερο για αυτόν να κάνει τα πάντα, από τον προγραμματισμό ενός ραντεβού έως την υποβολή μιας ερώτησης σχετικά με τη θεραπεία του.

Το μέλλον στην παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης

«Η υγειονομική περίθαλψη είναι μία από τις τελευταίες μεγάλες βιομηχανίες που μετασχηματίστηκαν από την τεχνολογία», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί. Και ενώ τα ηλεκτρονικά αρχεία που αφορούν την υγεία, αποτελούν ήδη μία γνωστή πρακτική, αυτή ακόμη δεν έχει ακόμη επεκταθεί και στο κομμάτι της προσωπικής φροντίδας του ασθενή.

Οι σημερινοί ασθενείς, θέλουν να προγραμματίσουν τα ραντεβού τους online, αλλά και να έχουν μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το ιατρείο μέσω γραπτού μηνύματος ή email.

Είναι γεγονός, πως οι πρακτικές που αποτυγχάνουν να παρέχουν τις ανέσεις αυτές, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω στο ανταγωνιστικό τοπίο της υγειονομικής περίθαλψης, που επικρατεί σήμερα.

«Η εμπειρία του ασθενούς έχει αλλάξει για πάντα», σημειώνουν επίσης οι ειδικοί. Η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα αναγκάζοντας τις πρακτικές στην υγεία να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες, όπως η τηλεϊατρική.

Όλα αυτά έγιναν με ταχείς ρυθμούς, ενώ τώρα που οι ασθενείς έχουν δει πώς η τηλεϊατρική βελτίωσε τη συνολική τους εμπειρία στην υγειονομική περίθαλψη, δεν υπάρχει επιστροφή!

Μέχρι το τέλος του 2021, τα δύο τρίτα των ασθενών στην Αμερική δήλωσαν πως θα προτιμούσαν την τηλεθεραπεία στο μέλλον. Η θετική εμπειρία των ασθενών ως προς την τηλεθεραπεία, αποτελεί και μία σαφή απόδειξη της άνεσης που έχουν οι άνθρωποι πλέον με οποιοδήποτε διαδικτυακό ή ψηφιακό περιβάλλον.

Ψηφιακές υπηρεσίες προς όφελος ασθενών και παρόχων

Οι ασθενείς πια προτιμούν την αυτοεξυπηρέτηση, γεγονός το οποίο διευκολύνει και τους παρόχους, για διαδικασίες όπως για παράδειγμα ο προγραμματισμός ενός ραντεβού.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα, είναι και το ό,τι οι ασθενείς που προγραμματίζουν μόνοι το ραντεβού τους, είναι και λιγότερο πιθανό να μην εμφανιστούν, να καθυστερήσουν ή να ακυρώσουν.

Παράλληλα, είναι επίσης πιο πιθανό να ασχοληθούν περισσότερο με την υγεία τους και τον γιατρό τους.

Τα έντυπα που συμπληρώνουν οι ασθενείς στο ιατρείο, μπορούν επίσης να παρέχονται ψηφιακά και εκ των προτέρων. Οι αυτόματες υπενθυμίσεις των ραντεβού, θα πρέπει να αποστέλλονται μέσω μηνύματος στο κινητό ή email, ανεξάρτητα από την προτίμηση του ασθενούς.

Οι πάροχοι υπηρεσιών φροντίδας θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα δίκτυο συνεχούς δραστηριότητας και επικοινωνίας με κάθε ασθενή, κάτι το οποίο θα ξεκινά από τον ιστότοπο και θα επεκτείνεται σε κάθε πτυχή της φροντίδας.

Σύμφωνα με έρευνες, τα δύο τρίτα των ασθενών προτιμούν υπενθυμίσεις μέσω κειμένου, ενώ ένα 15% επιλέγει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Το γεγονός αυτό, βοηθά στη διατήρηση των ασθενών, για επισκέψεις παρακολούθησης.

Πολλές φορές, οι ασθενείς επιθυμούν επίσης να τους σταλεί μια υπενθύμιση όταν έρθει η ώρα να κλείσουν το επόμενο ραντεβού τους.

Ψηφιακή παρουσία για ενίσχυση της φήμης

Τα οφέλη της τεχνολογίας δεν περιορίζονται στους υπάρχοντες ασθενείς. Προσθέτοντας διαδικτυακό προγραμματισμό ραντεβού στον ιστότοπο, ένας πάροχος υγείας μπορεί να ελκύσει περισσότερους ασθενείς.

Σύμφωνα με έρευνες στην Αμερική, έχει αποδειχθεί πως το 51% των ασθενών θα προτιμήσει να κάνει κράτηση μέσω διαδικτύου, παρά με κλήση στο ιατρείο, ενώ το 66% αυτών των ραντεβού είναι με νέους ασθενείς.

Τέλος, το 36% των ραντεβού που έχουν προγραμματιστεί, έχει γίνει ώρες που το ιατρείο είναι κλειστό.

Με τη χρήση του online προγραμματισμού των ραντεβού, οι ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής δημιουργούν ανοιχτές υποδοχές που γίνονται άμεσα διαθέσιμες, ώστε άλλοι ασθενείς να προγραμματίσουν την τελευταία στιγμή.

Ως αποτέλεσμα, τα ποσοστά μη εμφάνισης στο ιατρείο, στο εύρος του 15%, μπορούν να μειωθούν στο 4% έως 5%.

Ο διαδικτυακός προγραμματισμός ραντεβού, αποτελεί πλέον έναν σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης μεταξύ των παρόχων, καθώς το 63% των ασθενών είναι πιο πιθανό να επιλέξουν έναν πάροχο που προσφέρει τη δυνατότητα αυτή, έναντι ενός που δεν το κάνει.

Παρέχοντας έναν καλά σχεδιασμένο ιστότοπο, αναδεικνύετε τα δυνατά σας σημεία, αλλά ταυτόχρονα χτίζετε μία διαδικτυακή φήμη, αποκτώντας περισσότερη ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, γεγονός που οδηγεί σε επισκεψιμότητα και τελικά σε προγραμματισμό ενός ραντεβού.

Παρέχοντας τις τεχνολογικές αυτές δυνατότητες, οι ασθενείς μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και να συμμορφώνονται με τρόπο που τους βοηθά να παραμείνουν υγιείς. «Απλά να είστε συνεπείς», επισημαίνουν οι ειδικοί.

«Παρέχετε στον ασθενή μια καλή, συνεπή εμπειρία στην οποία γνωρίζετε ότι θα ανταποκριθεί».

Λύσεις και επιλογές:

– Βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας, εστιάζοντας στις υπηρεσίες και τους σχετικούς όρους αναζήτησης.

– Επωφεληθείτε από τα διαδικτυακά προφίλ προσελκύοντας τους ασθενείς μέσω Google.

– Προσφέρετε πολλαπλά ψηφιακά σημεία πρόσβασης, αξιοποιώντας την αποστολή γραπτών μηνυμάτων και τη διαδικτυακή λειτουργικότητα.

– Ζητήστε από τους ασθενείς ανατροφοδότηση και παρακολουθήστε τις απαντήσεις τους και τις διαδικτυακές κριτικές τους.

– Στείλτε υπενθυμίσεις κειμένου και καμπάνιες μέσω email, που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των ασθενών και δημιουργούν μακροπρόθεσμες σχέσεις.

Ψηφιακή Αλληλεπίδραση με τους Ασθενείς – Πως

Εθελοντικές υπηρεσίες σε πέντε Κέντρα Υγείας του νομού Χαλκιδικής και στο Νοσοκομείο του Πολύγυρου προσφέρουν φοιτητές των Τμημάτων Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και των Πανεπιστημίων Πατρών και Ιωαννίνων και εφοδιάζονται με γνώσεις και δεξιότητες.

Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Ε.Κ.Υ.Β.Ε. 2022 – Ενίσχυση Κέντρων Υγείας Βορείου Ελλάδος» και αποτελεί πρωτοβουλία του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης της Επιστημονικής Εταιρείας Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδας (ΕΕΦΙΕ).

Φοιτητές Ιατρικής του ΑΠΘ Ενισχύουν το Έργο των Ιατρών σε 5 Κέντρα Υγείας.

«Θέλουμε να ενισχύσουμε το έργο των ιατρών στα Κέντρα Υγείας στη βόρεια Ελλάδα, καθώς και να διευρύνουμε την πρακτική άσκηση, να βελτιώσουμε τις ιατρικές δεξιότητες των φοιτητών Ιατρικής», εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Σοφία Αντωνιάδη, φοιτήτρια του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, μέλος της οργανωτικής επιτροπής που συντονίζει το πρόγραμμα.

Οι αιτήσεις φέτος ήταν περισσότερες από 150, όμως επειδή το πρόγραμμα διαρκεί οκτώ εβδομάδες, άρχισε στις 18 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί στις 11 Σεπτεμβρίου 2022.

Θα γίνουν δεκτοί 60-70 φοιτητές, οι οποίοι κατανέμονται ως κανονικοί και υπεράριθμοι.

Το πρόγραμμα «Ε.Κ.Υ.Β.Ε. 2022 – Ενίσχυση Κέντρων Υγείας Βορείου Ελλάδος» υλοποιείται στα Κέντρα Υγείας Καλλικράτειας, Κασσανδρείας, Μουδανιών, Νέας Μαδύτου, Αγίου Νικολάου, καθώς και το Νοσοκομείο του Πολύγυρου.

Εθελοντικές υπηρεσίες σε πέντε Κέντρα Υγείας του

Αδιανόητη και εγκληματική συμπεριφορά καταλογίζει σε γιατρούς δύο νοσοκομείων ένα ανδρόγυνο από τη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του GRTimes, η γυναίκα ως ετοιμόγεννη έγκυος μετέβη στο «Ιπποκράτειο», αλλά την έδιωξαν επειδή έληγε η εφημερία του νοσοκομείου, και όταν μεταφέρθηκε στο «Παπαγεωργίου» που εφημέρευε δεν την υπέβαλαν σε επείγουσα καισαρική τομή, με συνέπεια να υποστεί επιπλοκές και να χαθεί η ζωή του νεογέννητου παιδιού της.

Το ζευγάρι υπέβαλε μήνυση κατά παντός υπευθύνου στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, ζητώντας την ποινική δίωξη των γιατρών που επελήφθησαν του περιστατικού και στα δύο νοσοκομεία.

Στις 26 Φεβρουαρίου 2022, η γυναίκα, η οποία ήταν σε κατάσταση προχωρημένης εγκυμοσύνης, διανύοντας την 39η εβδομάδα της κύησής της, μεταφέρθηκε εσπευσμένα από το σύζυγό της στο εφημερεύον νοσοκομείο «Ιπποκράτειο».

Όπως περιγράφεται στη μήνυση, είχε αφόρητους πόνους και συσπάσεις στη μήτρα, με αίμα, ενώ ήταν ασυμπτωματική ασθενής της νόσου Covid-19 και εμβολιασμένη με δύο δόσεις.

Το «Ιπποκράτειο» υποστηρίζει πως η γυναίκα: «Εξετάστηκε από μαία και γιατρό στην Covid κλινική βάσει πρωτοκόλλου – Δεν έχριζε άμεσης εισαγωγής». Ωστόσο, η καταγγέλλουσα υποστηρίζει ότι στις 7:00 ήταν στο Ιπποκράτειο και 7:02 ήταν μέσα στην κλινική.

Αδιανόητη και εγκληματική συμπεριφορά καταλογίζει σε γιατρούς

«Κάθε λεπτό κάπου στον κόσμο, μια γυναίκα πεθαίνει εξαιτίας επιπλοκών στη διάρκεια της κύησης ή του τοκετού». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, βαθιά συγκινημένος, ο καθηγητής Εμβρυϊκής Ιατρικής Κύπρος Νικολαΐδης λίγο μετά την παρασημοφόρηση του με τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος του Φοίνικα της Ελλάδος.

«Η μεγάλη πλειοψηφία αυτών των θανάτων θα μπορούσαν να αποφευχθούν», υπογράμμισε.

Ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, που παρασημοφόρησε τον διεθνούς φήμης καθηγητή εκ μέρους της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, αναφερόμενος στο έργο του είπε πως «είναι ίσως ο πρώτος και πιο γνωστός καθηγητής Εμβρυϊκής Ιατρικής στο πλανήτη. Έχει σώσει τη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων αν όχι εκατομμυρίων παιδιών».

Ο πολυβραβευμένος, Κύπριος καθηγητής του King’s College και του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου θεωρείται ο «πατέρας» της αυχενικής διαφάνειας. Πρόκειται για το πρώτο πολύ σημαντικό υπερηχογράφημα που γίνεται στο έμβρυο μεταξύ της 11ης και 14ης εβδομάδας της κύησης, ώστε να εντοπιστούν έγκαιρα τυχόν μεταλλάξεις στα έμβρυα που σχετίζονται με μια σειρά από γενετικές ανωμαλίες, όπως το σύνδρομο Down. Αποτελεί τη βάση του προγεννητικού ελέγχου και γι’ αυτό συνιστάται σε όλες τις εγκυμονούσες.

Το 1995 ο καθηγητής Νικολαΐδης ίδρυσε το φιλανθρωπικό ίδρυμα Εμβρυϊκής Ιατρικής Fetal Medical Foundation το οποίο έχει διαθέσει πάνω από 50 εκατ. ευρώ σε περισσότερες από 50 χώρες στο κόσμο για διάφορα προγράμματα που σχετίζονται με το αντικείμενο του. Μεταξύ άλλων, για τη χρηματοδότηση κέντρων εμβρυϊκής ιατρικής σε αναπτυσσόμενες χώρες αλλά και υποτροφίες για τη κατάρτιση εκπαιδευμένων γιατρών στην εμβρυϊκή ιατρική.

Όπως επεσήμανε ο κ. Δένδιας «ο Κύπρος Νικολαΐδης τιμά τον όρκο του Ιπποκράτη τόσο μέσα από την ιατρική που ασκεί όσο και μέσα από το πλούσιο φιλανθρωπικό τού έργο». Η παρασημοφόρηση του λοιπόν αποτελεί την αναγνώριση τόσο των επιστημονικών του επιτευγμάτων όσο και της προσφοράς του στους έχοντες ανάγκη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα, υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, έχει δρομολογηθεί η σύσταση μονάδων ιατρικής προγεννητικού ελέγχου σε οκτώ επιπλέον χώρες στο πλαίσιο της αναπτυξιακής βοήθειας του Υπουργείου γνωστή ως Hellenic Aid. Οι μονάδες αυτές θα λειτουργήσουν στην Αιθιοπία, την Αλβανία, την Αρμενία, την Βόρεια Μακεδονία, την Κένυα, το Κόσοβο, την Ρουάντα και την Μολδαβία με χρηματοδότηση κατά 100% από το Fetal Medical Foundation. Ήδη ο κ. Δένδιας έχει στείλει σχετικές επιστολές στους ομολόγους του των οκτώ αυτών κρατών.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα για κάθε χώρα, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει την Ίδρυση Μονάδας Εμβρυικής Ιατρικής, σε δημόσιο μαιευτήριο με δωρεάν πρόσβαση για τις όλες τις γυναίκες, αλλά και τη χορήγηση υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές εμβρυικής ιατρικής που θα συνδυάζονται με διετή πρακτική άσκηση στο Ίδρυμα Εμβρυικής Ιατρικής στο King’s College του Λονδίνου.

«Συγκινημένος και περήφανος για την τιμή»
«Είμαι συγκινημένος και ιδιαίτερα περήφανος για τη μεγάλη τιμή που μου γίνεται εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης. Εκτιμώ δε ιδιαίτερα το γεγονός ότι ο φίλος κύριος Δένδιας ήρθε γι’ αυτό το σκοπό σήμερα στο Λονδίνο», τόνισε μεταξύ άλλων ο καθηγητής Νικολαΐδης μιλώντας στους Έλληνες ανταποκριτές. «Προσβλέπω στην συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος για να καταφέρω αυτό που ήθελα για πάρα πολλά χρόνια: να μεταφέρω τα αποτελέσματα της έρευνας μας σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες στο κόσμο για το όφελος των γυναικών και των παιδιών σ’ αυτές τις χώρες», προσέθεσε.

Με τη σειρά του ο κ. Δένδιας αναφέρθηκε στον Ελληνισμό της Διασποράς που -όπως χαρακτηριστικά σημείωσε- παραδοσιακά διαπρέπει. «Ένα τέτοιο άξιο τέκνο του ελληνισμού που ζει, δραστηριοποιείται και υπηρετεί την κοινωνία στην Αγγλία είχα την μεγάλη τιμή να παρασημοφορήσω σήμερα εξ ονόματος της προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας της κ. Σακελλαροπούλου», τόνισε ο κ. Δένδιας, επισημαίνοντας παράλληλα πως «από τη πλευρά της κυβέρνησης είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για το έργο που ο Κύπρος Νικολαΐδης παρέχει στην παγκόσμια κοινότητα».

Η τελετή παρασημοφόρησης έλαβε χώρα στην πρεσβευτική κατοικία στο Λονδίνο με οικοδεσπότη τον Έλληνα πρέσβη Ιωάννη Ραπτάκη. Όπως είπε ο κ. Ραπτάκης στο δικό του καλωσόρισμα «είναι τιμή για την χώρα μας που ο Κύπρος Νικολαΐδης ασκεί την ιατρική. Το κάνει με την καρδιά του και έχει πετύχει όλες οι γυναίκες που ακούν το όνομα του να σκέφτονται ότι κάτι του οφείλουν. Πάρα πολλά παιδιά δε οφείλουν τη ζωή τους στο έργο του καθηγητή», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Ραπτάκης.

«Κάθε λεπτό κάπου στον κόσμο, μια γυναίκα

Με την ολοκλήρωση της απορρόφησης, η ΗΜΙΘΕΑ θα διαθέτει έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο με παρουσία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη, και σε Κέντρα Αποθεραπείας και Αποκατάστασης, με ευρεία γεωγραφική κάλυψη της Ελληνικής Επικράτειας».

Επί της ουσίας έναν τρίτο ισχυρό πόλο στο χώρο της ιδιωτικής περίθαλψης (απέναντι στον όμιλο Hellenic Healthcare Group με επτά θεραπευτήρια (Υγεία, Metropolitan Hospital, Μητέρα, Metropolitan General, Λητώ, Creta InterClinic στην Κρήτη και το Απολλώνειο Ιδιωτικό Νοσοκομείο στην Κύπρο και τον όμιλο Ιατρικού Αθηνών) σηματοδοτεί το mega deal για τη συγχώνευση του νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν και του δικτύου της Euromedica. Το μεν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ήθελε να ενισχύσει σημαντικά τη θέση του στο χώρο των διαγνωστικών εξετάσεων, το δε, δεν είχε μεγάλη κλινική στην Αττική, έχοντας αυτό το κενό στο κομμάτι της νοσηλείας.

Η καταρχήν συμφωνία για την απορρόφηση του ομίλου Euromedica, με στόχο τη δημιουργία ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους υγείας στην Ελλάδα, από την εταιρεία “Ημιθέα”, ιδιοκτήτρια του νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν, ανακοινώθηκε την Παρασκευή και αλλάζει όλα τα δεδομένα στο επιχειρηματικό σκηνικό της περίθαλψης.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, με την ολοκλήρωση της απορρόφησης, η Ημιθέα, που είναι θυγατρική του ομίλου Πειραιώς και ιδιοκτήτρια του Ερρίκος Ντυνάν, θα διαθέτει έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο με παρουσία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη, και σε κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης.

Κατά τις πληροφορίες από τις δύο πλευρές, η τράπεζα Πειραιώς θα παραμείνει μετά τη συγχώνευση μέτοχος πλειοψηφίας, ενώ η Farallon θα είναι μέτοχος μειοψηφίας. Στο διοικητικό συμβούλιο της νέας Ημιθέα θα συμμετέχουν εκπρόσωποι και των δυο μετόχων. Σημειώνεται πως η τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 100% και το 30% της Euromedica. Η τελευταία ελέγχεται από το επενδυτικό κεφάλαιο Farallon.

Πηγές από την τράπεζα Πειραιώς σημειώνουν πως με τον τρόπο αυτό αξιοποιεί τις συμμετοχές της και τα πλεονεκτήματα της υπεραξίας από τη συμφωνία.

Η συγχώνευση βάζει τέλος και στο σίριαλ ετών με το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Το συγκεκριμένο ιδιωτικό Νοσοκομείο είναι το πιο πρόσφατα χτισμένο, με σύγχρονες εγκαταστάσεις και σε κομβικό σημείο στην Αθήνα και η αλήθεια είναι ότι το ήθελαν όλοι. Κατέβαζαν, λοιπόν, οικονομικές προτάσεις, αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό.

Πλέον η σύμπραξη με τον Όμιλο Euromedica σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην περίθαλψη και όχι μόνο.

Ειδικότερα, όσον αφορά την κλινική Ερρίκος Ντυνάν, το πλάνο είναι να ενισχύσει την παρουσία της στην Αττική, που διατηρεί ένα πλεονέκτημα έναντι του ομίλου Εuromedica  ενισχύοντας περαιτέρω την Γενική Κλινική και τα τμήματα της Καρδιολογίας, της Ογκολογίας, της Παθολογίας, καθώς και τις Χειρουργικές Ειδικότητες εξοπλίζοντας αυτά με νέο υπερσύγχρονο εξοπλισμό. Μόνο για φέτος, οι επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί είναι της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2019 μέχρι και σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις της τάξεως των 10 εκατομμύρια ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός των κλινών ανέρχεται σε 462 κρεβάτια.

Ένα θετικό στοιχείο που ευνοεί την κλινική Ερρίκος Ντυνάν και επιβεβαιώνει την αναπτυξιακή της πορεία είναι ότι από τα 50 εκατ. ευρώ που ήταν τα έσοδά της το 2020 -δεν έχουν αφαιρεθεί οι αναγκαστικές επιστροφές- με τα σημερινά δεδομένα η προοπτική είναι να ξεπεράσουν τα 60 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, μετά και την κεφαλαιοποίηση των δανείων της, αυτά δεν ξεπερνούν ούτε το 1 εκατομμύριο ευρώ. 

Μετά το τέλος της απορρόφησης, το Ερρίκος Ντυνάν θα πλαισιωθεί από επτά γενικές και μαιευτικές κλινικές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Κοζάνη, από ένα ευρύτατο δίκτυο 23 διαγνωστικών κέντρων σε όλη την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Λάρισα, Πιερία, Αλεξανδρούπολη), καθώς και από ένα κέντρο αποκατάστασης στη Θεσσαλονίκη.

Ο νέος όμιλος υγείας θα απασχολεί πάνω από 2.700 εργαζομένους, ενώ θα διαθέτει περισσότερες από 1.000 κλίνες δευτεροβάθμιας φροντίδας πανελληνίως, έχοντας τη δυνατότητα να εξυπηρετεί πάνω από 120.000 περιστατικά το χρόνο. Στην πρωτοβάθμια περίθαλψη το δίκτυο του ομίλου, στην ωρίμανσή του, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, θα μπορεί να εξυπηρετεί πάνω από 1.000.000 επισκέψεις ετησίως μέσα από ένα πλέγμα 3.500 συνεργαζόμενων ιατρών σε όλη την Ελλάδα.

Η διαδικασία απορρόφησης θα ξεκινήσει σύντομα και η ολοκλήρωσή της τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων Αρχών Ανταγωνισμού και τη λήψη των προβλεπόμενων στο νόμο εταιρικών εγκρίσεων.

Οι πολλές προσπάθειες για το Ερρίκος Ντυνάν

Το Ερρίκος Ντυνάν περιήλθε το 2014 στην εταιρεία ειδικού σκοπού και θυγατρική της τράπεζας

Πειραιώς Ημιθέα έναντι 115 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης (το 2014 το νοσοκομείο βαρυνόταν με δάνεια 90 εκατ. και οι συνολικές του υποχρεώσεις έφταναν τα 300 εκατ. ευρώ) προέβλεπε τριετή βεβαίωση καλής λειτουργίας και χρηματοδότηση ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Την άνοιξη του 2018 είχε μπει στις ράγες η πώλησή του και μεταξύ των ενδιαφερομένων ήταν το επενδυτικό κεφάλαιο CVC Capital Partners, ο όμιλος Ιατρικού Αθηνών, το Ιασώ και η  Ευρωκλινική.

Το 2018 πάνω από 20 υποψήφιοι είχαν υπογράψει στο πρώτο στάδιο σύμβαση εμπιστευτικότητας. Η PwC, που λειτουργούσε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της πώλησης, αρχικά είχε προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα στην αποστολή προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε περίπου 60 επενδυτές. Στελέχη τοποθετούσαν μια ρεαλιστική πρόταση για την απόκτηση της “Ημιθέα”, θυγατρικής της Πειραιώς που ελέγχει το Ερρίκος Ντυνάν, μεταξύ 80 και 100 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών.

Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς είχαν κατατεθεί μόλις δύο δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 100% της Ημιθέα Α.Ε., με επικρατέστερη αυτή του Ιδρύματος Ωνάση, που όμως δεν προχώρησε.

Το Μάρτιο φέτος η επένδυση της Πειραιώς στο Ερρίκος Ντυνάν πέρασε υπό τη διαχείριση της εταιρείας διαχείρισης επενδύσεων με έδρα το Λονδίνο Blantyre, αφού προηγουμένως η τράπεζα κεφαλαιοποίησε το σύνολο των απαιτήσεών της από δάνεια, μέσω αύξησης κεφαλαίου, ύψους 145,2 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση της Farallon στην Euromedica

Το 2017 μεταβιβάστηκαν στο επενδυτικό fund Farallon Capital δανεία της Euromedica συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες Alpha Bank, Εθνική και Eurobank. Η συμφωνία έγινε στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση μη εξυπηρετούμενων δανείων της Euromedica, οι τραπεζικές υποχρεώσεις της οποίας, με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου, ανέρχονταν σε 417 εκατ. ευρώ και μεγάλο μέρος εξ αυτών είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες.

Στη συνέχεια ξεκίνησαν οι διεργασίες για την απομάκρυνση της οικογένειας Λιακουνάκου από τη διοίκηση. Το 2019 η έκτακτη εξ αναβολής γενική συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης αποφάσισε την ανάκληση των µελών του διοικητικού συµβουλίου και την εκλογή νέου, καθώς και τον ορισμό των ανεξάρτητων µελών. Υπενθυμίζεται πως πρόεδρος της εταιρείας ήταν ο γιος του βασικού μετόχου της Euromedica, Θωμά Λιακουνάκου, Νίκος.

Η αλλαγή σελίδας

Ο δρόμος για την ίδρυση της νέας εταιρίας  Euromedica Α.Ε. Παροχής Ιατρικών Υπηρεσιών  άνοιξε τον Μάιο  του 2021 με  απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, το οποίο ενέκρινε το σχέδιο εξυγίανσης του ομίλου. H νέα εταιρία, στην οποία μεταβιβάστηκε το ενεργητικό και το παθητικό της Euromedica, συστήθηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας εξυγίανσης με ιδρυτικούς μετόχους τη Farallon και την Τράπεζα Πειραιώς.

Σύμφωνα με το πλάνο εξυγίανσης που είχε υποβληθεί πριν δύο χρόνια, οι νέοι μέτοχοι δρομολόγησαν ένα συνολικό πλάνο επενδύσεων ύψους 55,3 εκατ. ευρώ. Αναλυτικά, το σχέδιο προέβλεπε πως εντός 12μήνου, ποσό 22 εκατ. θα κατευθυνθεί σε τεχνολογικό εξοπλισμό και αναβάθμιση κτιριακών υποδομών στην περιφέρεια, ενώ η εταιρεία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο ανάπτυξης του πανελλήνιου δικτύου της που βρίσκεται κυρίως εκτός αστικών κέντρων. Ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019, οι μέτοχοι της εταιρείας έχουν καταβάλει 18,5 εκατ. (από τα 55,3 εκατ.) για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων και της μισθοδοσίας.

Το επενδυτικό πρόγραμμα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ένα μεγάλο μέρος του οποίου έχει ήδη ολοκληρωθεί στην κατεύθυνση της ανανέωσης κτιριακών υποδομών και ιατρικού εξοπλισμού στα διαγνωστικά κέντρα.

Τα οικονομικά των δύο πλευρών

Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2020, ο κύκλος εργασιών (προ rebate & clawback) από την κύρια δραστηριότητα του για την περίοδο 1.1 – 31.12.2020 για το Ερρίκος Ντυνάν ανήλθε σε 50,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή μείωση κατά 0,5% έναντι του 2019. Στην χρήση καταγράφηκε μείωση των εσόδων λόγω των επιστροφών clawback &rebate, συνολικού ύψους 4,2 εκατ., το οποίο υπολογίσθηκε με την εφαρμογή των νέων ποσοστών επιστροφής που γνωστοποιήθηκαν για το α΄ εξάμηνο του 2020. Το EBITDA στα – 4,1 εκατ. (2019: – 5,1), παρέμεινε σε αρνητικά επίπεδα παρουσιάζοντας μείωση κατά 1 εκατ. έναντι της προηγούμενης χρήσης. Οι ζημίες μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 13,1 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση κατά 2,2 εκατ. έναντι του 2019.

Κατά την τελευταία δημοσιοποιημένη οικονομική χρήση (2018) της Euromedica, ο κύκλος εργασιών του ομίλου (προ της επιπτώσεως rebate & clawback), ανήλθε σε 96,216 εκατ. (από 150,231 εκατ. ευρώ το 2017), εμφανίζοντας μείωση 36% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων  ο όμιλος κατέγραψε ζημιές 28,649 εκατ. ευρώ (από κέρδη €13,891 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν), μετά από την επίπτωση rebate & clawback.

Περιθώρια ανάπτυξης

Στα Δυνατά Σημεία του κλάδου, έτσι όπως περιγράφονται στην τελευταία έκθεση της ΙCAP περιλαμβάνεται το γεγονός της δραστηριοποίησης μεγάλων και καλά οργανωμένων επιχειρηματικών ομίλων με μακρά εμπειρία, η τάση της σταδιακής γήρανσης του πληθυσμού, η εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης και βέβαια οι χρόνιες αδυναμίες του δημόσιου συστήματος υγείας.

Οι κλινικές αποσπούν το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας, το οποίο εκτιμάται στο 60% περίπου για το 2019. Οι μαιευτικές κλινικές συγκεντρώνουν περίπου το 15% των συνολικών εσόδων, ενώ το υπόλοιπο 25% μοιράζονται τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα – κέντρα αιμοκάθαρσης & λοιπά κέντρα.

Ειδικότερα, όσον αφορά τον τομέα των κλινικών, οι γενικές κλινικές αντιπροσωπεύουν μερίδιο της τάξης του 84%, οι νευροψυχιατρικές κλινικές και οι κλινικές αποκατάστασης μοιράζονται από κοινού μερίδιο περίπου 11% και το υπόλοιπο μοιράζονται οι ειδικές, μικτές και άλλες κατηγορίες κλινικών.

Στα αδύνατα σημεία εντάσσεται το σχετικά αυστηρό θεσμικό πλαίσιο σε σχέση με την ίδρυση νέων ιατρικών μονάδων.

Με την ολοκλήρωση της απορρόφησης, η ΗΜΙΘΕΑ

Στο Παίδων ΜΗΤΕΡΑ βρέθηκε πριν λίγες μέρες ο παγκοσμίου φήμης καθηγητής Παιδοχειρουργικής Marc Aaron Levitt, αποδεχόμενος την πρόσκληση να συμμετέχει στο «Pediatric Colorectal Surgery Workshop» που διοργάνωσε η Γ’ Παιδοχειρουργική Κλινική Παίδων ΜΗΤΕΡΑ, το Παιδιατρικό Κέντρο Ορθοπρωκτικών & Ουρογεννητικών Παθήσεων του Παίδων ΜΗΤΕΡΑ και το Β’ Παιδοχειρουργικό Τμήμα του ΓΝΠΑ «Παναγιώτης & Αγλαΐα Κυριακού», υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργών Παίδων.

Οι πολύωρες επεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο ΜΗΤΕΡΑ, έγιναν υπό την καθοδήγηση και εποπτεία του Καθηγητού Levitt, και των Διευθυντών της Γ’ Παιδοχειρουργικής Κλινικής του ΜΗΤΕΡΑ, κ. Περγάμαλη Γεώργιου και κ. Γεωργιάδη Αρσένιου. Τα χειρουργεία αυτά μεταδόθηκαν livestreaming (in real time) μέσω του διαδικτύου στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε χειρουργούς παίδων να παρακολουθήσουν πρωτοποριακές τεχνικές αντιμετώπισης των ορθοπρωκτικών ανωμαλιών.

Μετά το πέρας του workshop, πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του ΜΗΤΕΡΑ, «Ν. Λούρος», ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση στους γονείς των παιδιών και σε ενήλικους ασθενείς, για την εξατομικευμένη φροντίδα που απαιτούν αυτού του είδους οι παθήσεις, ενώ παράλληλα διενεργήθηκε από τις νοσηλεύτριες της ομάδας του καθηγητή Levitt, σεμινάριο Bowel Management σε επιλεγμένες νοσηλεύτριες του ΜΗΤΕΡΑ.

Αξίζει να σημειωθεί, πως  ο παγκοσμίου φήμης παιδοχειρουργός Marc Aaron Levitt είναι Προϊστάμενος και Ιδρυτής του τμήματος Colorectal & Pelvic Reconstruction στο Children’s National Hospital,Washington Dc το οποίο είναι το διεθνές κέντρο αναφοράς και αντιμετώπισης των ορθοπρωκτικών παθήσεων στα παιδιά. Μέχρι σήμερα έχει φροντίσει παιδιά και στις 50 πολιτείες των ΗΠΑ και σε  76 χώρες παγκοσμίως, ενώ έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 15.000 παιδιατρικές ορθοκολικές επεμβάσεις, δηλαδή τις περισσότερες επεμβάσεις, που καλύπτουν όλο το φάσμα των παθήσεων του παχύ εντέρου και του ορθού, από οποιονδήποτε άλλο χειρουργό στον κόσμο.

Επιπλέον μέσω της δημιουργίας εξειδικευμένων, ολοκληρωμένων και συνεργατικών χειρουργικών κέντρων αντιμετώπισης ορθοπρωκτικών παθήσεων σε όλο τον κόσμο, ο καθηγητής Marc Aaron Levitt έχει συμβάλει όσο κανείς άλλος στην αντιμετώπιση και βελτίωση των συνθηκών ζωής των παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με ορθοπρωκτικές παθήσεις.

Στο Παίδων ΜΗΤΕΡΑ βρέθηκε πριν λίγες μέρες