Connect with:
HomeStandard Blog Whole Post (Page 46)

Μια δεύτερη ιατρική γνώμη μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο.

Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ιατρικού σφάλματος ή εσφαλμένης διάγνωσης, να επιτρέψει την εξερεύνηση όλων των θεραπευτικών επιλογών, τα οφέλη και τους κινδύνους τους και να καθησυχάσει τον ασθενή όταν το σχέδιο διάγνωσης και θεραπείας είναι κατάλληλο.

Μία έρευνα από την κλινική Mayo υπογραμμίζει την αξία των δεύτερων ιατρικών απόψεων.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι περίπου το 88% των ανθρώπων που ζήτησαν μια δεύτερη γνώμη για μια περίπλοκη ιατρική κατάσταση στην κλινική Mayo, έλαβαν μια νέα ή πιο εξειδικευμένη διάγνωση που άλλαξε το θεραπευτικό τους πλάνο.

Σε αυτή την ομάδα ασθενών, το 21% των διαγνώσεων ήταν τελείως διαφορετικό από τη δεύτερη γνώμη.

Αντίθετα, μόνο το 12% των ασθενών που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη έλαβε επιβεβαίωση ότι η αρχική διάγνωσή τους ήταν σωστή και πλήρης.

Παρά τη δυνητική αξία που μπορεί να αποφέρει μια δεύτερη ιατρική γνώμη, πολλοί άνθρωποι δεν σκέφτονται καν να αναζητήσουν.

Μερικοί ανησυχούν για την καθυστέρηση της θεραπείας, ειδικά όταν έχουν διαγνωστεί με πάθηση όπως ο καρκίνος.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ωστόσο, η θεραπεία δεν χρειάζεται να ξεκινήσει αμέσως μετά τη διάγνωση.

Άλλοι ανησυχούν ότι η αναζήτηση μιας δεύτερης γνώμης θα προσβάλει τον ιατρό τους.

Αλλά οι γιατροί, ως πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης, θα πρέπει υποστηρίζουν τη λήψη μιας δεύτερης γνώμης.

Πότε πρέπει να προτείνετε στον ασθενή να ζητήσει μια δεύτερη γνώμη

1. Δεν μπορείτε να του παράσχετε μια οριστική διάγνωση.

Πολλές ασθένειες και καταστάσεις έχουν παρόμοια συμπτώματα.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό μπορεί να σας δυσκολέψει να διαγνώσετε με βεβαιότητα την κατάσταση του ασθενούς σας.

Η παρότρυνση του ασθενούς να αναζητήσει μια δεύτερη γνώμη μπορεί να σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε την εμπειρία άλλων ειδικών που μπορεί να προτείνουν πρόσθετες εξετάσεις, προκειμένου να περιορίσετε τις πιθανές διαγνώσεις.

Πολλές ασθένειες και καταστάσεις έχουν παρόμοια συμπτώματα.

2. Ο ασθενής έχει διαγνωσθεί με περίπλοκο ή σπάνιο πρόβλημα υγείας.

Οι σπάνιες ασθένειες επηρεάζουν λίγα άτομα, πράγμα που σημαίνει ότι πολύ λίγοι γιατροί, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών, γνωρίζουν τα συμπτώματα.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει στην εσφαλμένη διάγνωση της κατάστασης του ασθενούς σας ή ακόμα και στην αδυναμία διάγνωσης.

Τα σύνθετα προβλήματα υγείας, όπως ο προχωρημένος καρκίνος ή η ανάγκη για μεταμόσχευση οργάνων, μπορεί επίσης να μην είναι κάτι εύκολο να τα διαχειριστείτε μόνοι σας ως γιατροί.

Αυτές οι καταστάσεις απαιτούν γιατρούς που έχουν εκτενή εμπειρία στη θεραπεία της πάθησης, καθώς και μια συντονισμένη ομαδική προσέγγιση στη φροντίδα, καθώς η ομάδα θεραπείας μπορεί να χρειαστεί να περιλαμβάνει ειδικούς από διάφορους κλάδους.

3. Όταν συνιστάτε χειρουργική επέμβαση.

Όταν κάνετε μια σύσταση στον ασθενή για χειρουργική επέμβαση, είναι συνετό να του προτείνετε να ζητήσει και μια δεύτερη γνώμη.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η χειρουργική επέμβαση δεν πρέπει να είναι η πρώτη θεραπεία που θα προτείνετε.

Η αναζήτηση μιας δεύτερης γνωμοδότησης μπορεί να προσφέρει άλλες επιλογές θεραπείας στον ασθενή που πρέπει να λάβει υπόψη, όπως φυσικοθεραπεία, αλλαγές στον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας βάρους ή αλλαγών στη διατροφή ή στη φαρμακευτική του θεραπεία.

4. Όταν υπάρχει διάγνωση καρκίνου.

Μια δεύτερη γνώμη για άτομα που έχουν διαγνωστεί με καρκίνο μπορεί να περιλαμβάνει μια ανασκόπηση της παθολογίας, η οποία αποτελεί μέρος του προσδιορισμού του σταδίου του καρκίνου και μπορεί να επηρεάσει τις θεραπευτικές συστάσεις.

Η επανεξέταση από έναν άλλο ογκολόγο μπορεί να οδηγήσει σε άλλες επιλογές θεραπείας ή πρόσβαση σε κλινικές δοκιμές.

Επιπλέον, εάν εργάζεστε ως γιατρός σε δημόσια δομή Υγείας, μια δεύτερη γνώμη από ειδικό σε Πανεπιτημιακό ιατρικό κέντρο μπορεί να παρέχει πρόσβαση σε γιατρούς που έχουν περισσότερη εμπειρία στη θεραπεία της κατάστασης του ασθενούς σας, καθώς και πρόσβαση σε προηγμένες θεραπείες και τεχνολογίες.

Ως γιατρός, μπορεί να είστε τεχνικά έμπειρος και εξειδικευμένος, αλλά εάν δεν μπορείτε να επικοινωνήσετε καλά με τον ασθενή ή εάν δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις συστάσεις σας, είναι καλό να του προτείνετε να ζητήσει μια δεύτερη γνώμη.

Η ειλικρινής, ανοιχτή επικοινωνία είναι ουσιαστικό μέρος της σχέσης σας με τον ασθενή σας, οπότε εάν υπάρχει πρόβλημα σε αυτή την επικοινωνία, θα πρέπει να τον παραπέμψετε σε κάποιον συνάδελφο που θα ταιριάζει καλύτερα με την ιδιοσυγκρασία του.

Μια δεύτερη ιατρική γνώμη μπορεί να είναι

Σε μια εορταστική εκδήλωση κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης ο Διονύσης Φιλιώτης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Φαρμασέρβ-Λίλλυ, με την ευκαιρία της επίσκεψης στην Ελλάδα του Προέδρου της Lilly International Ilya Yuffa αναφέρθηκε στη μακρόχρονη παρουσία της Lilly στην Ελλάδα που ξεκινάει αρχικά με τη συνεργασία της με τη Φαρμασέρβ Ελλάς το 1984 για να εξελιχθεί αργότερα στη δημιουργία της κοινοπραξίας το 1994, οπότε και δημιουργήθηκε η Φαρμασέρβ-Λίλλυ. H Φαρμασέρβ-Λίλλυ βρίσκεται μεταξύ των 10 πρώτων φαρμακευτικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και είναι πρωτοπόρος στην χώρα μας στην Κλινική Έρευνα.

Η Φαρμασέρβ-Λίλλυ επενδύει στην άριστη τεχνογνωσία της Lilly, του παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, που συνδυάζει τη φροντίδα με την έρευνα, για την ανάπτυξη φαρμάκων που κάνουν τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη.

Ο Διονύσης Φιλιώτης μιλώντας στο πλαίσιο της εκδήλωσης για τη συνεισφορά της εταιρείας στην Ελλάδα τόνισε «Στη Φαρμασέρβ-Λίλλυ είμαστε περήφανοι που δραστηριοποιούμαστε στην υγεία και συμβάλλουμε στην Υγεία & την Ευημερία των πολιτών της χώρας μας. Διαθέτουμε στην ελληνική αγορά έναν συνδυασμό νέων καινοτόμων αλλά & παλαιότερων καταξιωμένων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων υψηλής ποιότητας που προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις σε σοβαρές ασθένειες. Είμαστε σε συνεχή διάλογο με όλους τους σημαντικούς εταίρους του κλάδου της υγείας ώστε να επιτυγχάνεται ενημέρωση & κατανόηση των υφιστάμενων αναγκών και να διασφαλίζεται η πρόσβαση των ασθενών στα φάρμακα που έχουν ανάγκη. Συμμετέχουμε με θέσεις & προτάσεις στη διαμόρφωση της Πολιτικής Υγείας στη χώρα μας για την παραγωγή προστιθέμενης αξίας για όλους. Με ακεραιότητα, αριστεία & έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο συμβάλλουμε στην καλή υγεία των πολιτών, στη διασφάλιση αξιοπρεπούς εργασίας & οικονομικής ανάπτυξης των εργαζομένων μας, και υποστηρίζουμε τη φιλοσοφία της βιώσιμης ανάπτυξης. Επί 25 χρόνια επενδύουμε συστηματικά στη διεξαγωγή κλινικών μελετών στην Ελλάδα….»

Ο Διονύσης Φιλιώτης μιλώντας στο πλαίσιο της εκδήλωσης για τη συνεισφορά της εταιρείας στην Ελλάδα τόνισε «Στη Φαρμασέρβ-Λίλλυ είμαστε περήφανοι που δραστηριοποιούμαστε στην υγεία και συμβάλλουμε στην Υγεία & την Ευημερία των πολιτών της χώρας μας. Διαθέτουμε στην ελληνική αγορά έναν συνδυασμό νέων καινοτόμων αλλά & παλαιότερων καταξιωμένων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων υψηλής ποιότητας που προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις σε σοβαρές ασθένειες. Είμαστε σε συνεχή διάλογο με όλους τους σημαντικούς εταίρους του κλάδου της υγείας ώστε να επιτυγχάνεται ενημέρωση & κατανόηση των υφιστάμενων αναγκών και να διασφαλίζεται η πρόσβαση των ασθενών στα φάρμακα που έχουν ανάγκη. Συμμετέχουμε με θέσεις & προτάσεις στη διαμόρφωση της Πολιτικής Υγείας στη χώρα μας για την παραγωγή προστιθέμενης αξίας για όλους. Με ακεραιότητα, αριστεία & έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο συμβάλλουμε στην καλή υγεία των πολιτών, στη διασφάλιση αξιοπρεπούς εργασίας & οικονομικής ανάπτυξης των εργαζομένων μας, και υποστηρίζουμε τη φιλοσοφία της βιώσιμης ανάπτυξης. Επί 25 χρόνια επενδύουμε συστηματικά στη διεξαγωγή κλινικών μελετών στην Ελλάδα….»

Το Ιατρικό Ερευνητικό Κέντρο Κλινικών μελετών της Φαρμασέρβ – Λίλλυ από την ίδρυσή του το 1996, είναι σταθερά προσηλωμένο στο όραμα της άρτιας διεξαγωγής Κλινικών Ερευνητικών Προγραμμάτων, με στόχο την αξιολόγηση – ανάπτυξη νέων φαρμακευτικών παραγόντων. Σήμερα, έχοντας πλέον καταγράψει πολύ σημαντική επιστημονική δραστηριότητα, είναι από τα πιο πολυπληθή ερευνητικά κέντρα στη χώρα και απολαμβάνει μεγάλης αποδοχής σε εθνικό & διεθνές επίπεδο. Στα 25 χρόνια ύπαρξης του, το Ιατρικό Ερευνητικό Κέντρο Κλινικών μελετών έχει επιτύχει επιστημονική συνεργασία με περισσότερους από 2.100 Έλληνες ιατρούς – ερευνητές, σε περισσότερα από 1.300 ερευνητικά κέντρα, στα οποία έχουν ενταχθεί τουλάχιστον 16.000 ασθενείς. Τα δεδομένα έχουν αξιοποιηθεί σε περισσότερες από 160 δημοσιεύσεις – ανακοινώσεις σε έγκριτα διεθνή περιοδικά & συνέδρια. Πάνω από 50εκ.€ έχουν επενδυθεί από τη Φαρμασέρβ-Λίλλυ τα τελευταία χρόνια μέσω των κλινικών μελετών, στο μέλλον της υγείας. Πρόσφατα μάλιστα η Φαρμασέρβ – Λίλλυ ξεκίνησε τη μεγαλύτερη φάσης 3, κλινική δοκιμή που θα έχει διεξαχθεί ποτέ στην Ελλάδα!

Ο Ilya Yuffa θύμισε ότι «…η Lilly είναι η εταιρεία που έκανε εμπορικά διαθέσιμη παγκοσμίως για πρώτη φορά την ινσουλίνη το 1923. 100 χρόνια μετά η Lilly παραμένει πιστή στη δέσμευση της να βοηθήσει τους ασθενείς με Σακχαρώδη Διαβήτη και να προσφέρει λύσεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα τους» και συνεχίζοντας δήλωσε «Η Lilly διαρκώς επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη νέων φαρμάκων και την παροχή καινοτόμων λύσεων ενάντια σε πολλές σοβαρές ασθένειες όπως ο καρκίνος και τα αυτοάνοσα νοσήματα» και υπογράμμισε «Η Φαρμασέρβ-Λίλλυ είναι ένας σταθερός και πολύτιμος εταίρος μας στην Ελλάδα. Σκοπός του ταξιδιού αυτού είναι να γιορτάσουμε τα 25 χρόνια από την ίδρυση του Ιατρικού & Ερευνητικού κέντρου στην Ελλάδα – αλλά και να συζητήσουμε πρόσθετους τομείς και προγράμματα συνεργασίας», και καταλήγοντας δήλωσε «Η Ελλάδα έχει πολλά πλεονεκτήματα για νέα επιχειρηματικά σχέδια, καταρχήν λόγω του υψηλής κατάρτισης ανθρώπινου δυναμικού της, της γεωγραφικής της θέσης στην Ευρώπη, και της εγγύτητάς της σε Μέση Ανατολή και Αφρική, της πολιτικής της σταθερότητας ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και φυσικά των πολύ καλών σχέσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Στη Lilly διερευνούμε όλες τις πιθανές δυνατότητες επενδύσεων στην Ελλάδα εφόσον δημιουργηθούν και δρομολογηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται φυσικά η ύπαρξη ενός επιχειρηματικά και φορολογικά σταθερού και προβλέψιμου περιβάλλοντος, η αύξηση του προϋπολογισμού της χώρας για το φάρμακο, η μείωση των τεράστιων υποχρεωτικών επιστροφών σε rebates και clawbacks, η ελάττωση της γραφειοκρατίας και η επιτάχυνση όλων των διαδικασιών, περιλαμβανομένων των αποφάσεων της δικαιοσύνης». 

Στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Lilly, η Φαρμασέρβ-Λίλλυ θα παρουσιάσει στον Ilya Yuffa ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό σχέδιο για τη δημιουργία μιας μονάδας παραγωγής φαρμάκων στην Ελλάδα που θα εξυπηρετεί την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή.

Όλα ξεκινούν με μία υπόσχεση – Να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη!

Σε μια εορταστική εκδήλωση κάτω από τον

Η Οδοντιατρική εξελίσσεται χάρη στη βιολογία και την τεχνολογία. Η νανοτεχνολογία έχει πλέον “εισβάλει” και στον χώρο της Οδοντιατρικής παρέχοντας δυνατότητα για στοχευμένες θεραπείες. 

Νανοϋλικά που προσκολλώνται στην επιφάνεια των προσθετικών εργασιών των δοντιών (τις θήκες δοντιών που είναι γνωστές ως στεφάνες ή “κορόνες”) αλλά και των εμφυτευμάτων μπορούν να προσδίδουν αντιβακτηριακές ιδιότητες εμποδίζοντας την ανάπτυξης φλεγμονής.

Μελέτες που γίνονται με καινούργια απεικονιστικά συστήματα και σε μικροαντιδραστήρια (organs on chip), τα οποία μιμούνται το δόντι, παρέχουν τη δυνατότητα της βελτίωσης των οδοντιατρικών θεραπειών αλλά ακόμη της μείωσης των παρενεργειών των αντικαρκινικών θεραπειών.

Η αναγέννηση του δοντιού, που έχει επιτευχθεί σε ποντίκια, για την ώρα φαίνεται ένα εφικτό μεν αλλά, ίσως, μακρινό όνειρο για τον άνθρωπο.

Η Νανοτεχνολογία "Εισβάλει" στην Οδοντιατρική Παρέχοντας Δυνατότητα για Στοχευμένες Θεραπείες.

Για τις σύγχρονες τάσεις και τα επιτεύγματα στο χώρο της Οδοντιατρικής μίλησε ο καθηγητής Βιολογίας του Στόματος στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης, Θύμιος Μητσιάδης ο οποίος μετείχε ως ομιλητής στο 16ο Θερινό Σχολείο Νανοϊατρικής που διεξάγεται στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου NANOTEXNOLOGY 2022 .

«Η τεχνολογία “τρέχει” τα τελευταία χρόνια και τους τελευταίους μήνες. Η Οδοντιατρική είναι μια επιστήμη η οποία είναι λίγο παραμελημένη σε σύγκριση με τις άλλες επιστήμες. Ωστόσο χάρη στις δυνατότητες της τεχνολογίας εξελίσσεται και έχει πλέον τεράστιες δυνατότητες που θα μπορέσουν να υλοποιηθούν στο εγγύς μέλλον» επισημαίνει ο κ. Μητσιάδης

Αναφερόμενος στη χρήση της νανοτεχνολογίας στην Οδοντιατρική ο κ Μητσιάδης σημειώνει ότι σήμερα υπάρχει η δυνατότητα της επικάλυψης των εμφυτευμάτων με νανοσωματίδια τα οποία έχουν αντιβακτηριακές ιδιότητες, όπως πχ είναι τα σωματίδια αργύρου.

Όπως εξηγεί ο κ. Μητσιάδης, λίγο καιρό μετά την εμφύτευση ενδέχεται να δημιουργηθεί γύρω από το εμφύτευμα μια φλεγμονή, η περιεμφυτευματίδα που μπορεί να έχει ως συνέπεια την απόρριψη του εμφυτεύματος. 

Αυτό το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επικάλυψη των εμφυτευμάτων με νανοϋλικά που έχουν αντιβακτηριακές ιδιότητες.

«Ετσι αποφεύγεται η φλεγμονή και ενσωματώνεται το εμφύτευμα στο οστό. Άλλο υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι ένας αυξητικός παράγοντας, η μορφογενετική πρωτεΐνη των οστών.

Η πρωτεΐνη αυτή συμβάλει στην παραγωγή οστικού ιστού ώστε να γίνεται πιο γρήγορα η σμίξη του εμφυτεύματος και του οστού» εξηγεί ο κ. Μητσιάδης.

Παράλληλα αναφέρει ότι η νανοτεχνολογία μπορεί να προσφέρει σκευάσματα για στοχευμένη θεραπεία και για περιπτώσεις περιοδοντίτιδας ή και καρκίνων της στοματικής κοιλότητας τα οποία μπορούν να ενεργοποιηθούν μόνο κατά των παθολογικών ιστών.

Σημειώνει επίσης ότι στεφάνες που επικαλύπτονται με νανοσωματίδια γίνονται πιο ανθετικές και πιο συμβατές με τους στοματικούς ιστούς.

«Όλα αυτά είναι επιτεύγματα μακροχρόνιων ερευνητικών προγραμμάτων που για να περάσουν από τη θεωρία στην τεχνική και ύστερα στην πράξη στους ανθρώπους χρίζουν ρυθμίσεων δεοντολόγιας και κοινωνικής αποδοχής.

Τίποτε δεν είναι δεδομένο, όλα χρειάζονται προσήλωση, υπομονή, επιμονή και ευήκοα ώτα, όσον αφορά τoυς κοινωνικoύς ταγούς» προσθέτει ο κ Μητσιάδης.

Τι αναμένεται μελλοντικά

Η αναγέννηση του πολφού των δοντιών αποτελεί ένα μελλοντικό στόχο των μελετών. «Ο πολφός του δοντιού είναι το ζωτικό του μέρος γιατί έχει και νεύρωση και αγγείωση.

Όταν γίνεται ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση) στο δόντι, μαζί με το νεύρο αφαιρούνται όλα τα είδη κυττάρων, συμπεριλαμβανομένων και των ενδοθηλιακών κυττάρων που σχηματίζουν τα αγγεία.

Χωρίς την αγγείωση το δόντι γίνεται εύθραυστο και με τις συνεχείς μασητικές πιέσεις συνήθως θρυμματίζεται. Για αποφευχθεί αυτό γίνεται μια προσθετική εργασία, δηλαδή τοποθετείται μια κορόνα.

Έγιναν προσπάθειες αναγέννησης του πολφού, προκαλώντας κατά τη διάρκεια της ενδοδοντικής θεραπείας ένα αιμάτωμα στο ακρορίζιο ώστε αυτό να προσελκύσει τα βλαστικά κύτταρα και να επαναδημιουγηθεί ο πολφός. 

Πολλές φορές επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε τον πολφό είτε σε πετρίδια με διάφορα ικριώματα προσομοίωσης δοντιού ή σε απονευρωμένα δόντια πειραματόζωων όπου κάναμε έγχυση βλαστικών κυττάρων.

Αλλά όλες αυτές οι προσπάθειες απέτυχαν γιατί δεν συνυπολογίστηκαν διάφορες συνισταμένες με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ινώδης ιστός, που είναι μια παθολογική κατάσταση.

Μερικά ζώα που χρησιμοποιήθηκαν στα πειράματα, όπως ποντίκια και κουνέλια, έχουν μια διαφορετική ιδιότητα που δεν την έχουν οι άνθρωποι.

Στα ποντίκια, στα κουνέλια, ακόμη και στα σκυλιά ο οδοντικός ιστός αναγεννιέται από μόνος του.

Δηλαδή τα ζώα αυτά έχουν μεγαλύτερη αναγεννητική δυνατότητα απ΄ αυτή που έχουν οι άνθρωποι» αναφέρει ο κ Μητσιάδης και προσθέτει:

«Είμαστε σε πειραματική φάση και προσπαθούμε να αναγεννήσουμε τον πολφικό ιστό. Προσπαθούμε πλέον να δημιουργήσουμε πολφό όχι μέσα στο δόντι αλλά σε ένα τσιπ, δηλαδή σε ένα μικρό αντιδραστήριο (organ on a chip), το οποίο είναι χωρισμένο σε “δωμάτια” σε καθένα από τα οποία βάζουμε ότι υπάρχει στον πολφό του δοντιού, δηλαδή στο έναν βάζουμε βλαστικά κύτταρα, στο άλλο ινοβλάστες, στο άλλο νευρικά κύτταρα, στο άλλο ενδοθηλιακά κύτταρα για να κάνουμε αγγεία και στο άλλο βάζουμε τα κύτταρα του ανοσοποιητικού.

Όλα αυτά τα βάζουμε στο ποσοστό που υπάρχουν στο δόντι ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ενός φυσιολογικού ιστού.

Με τις πληροφορίες που θα αντλήσουμε θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα χρήσιμο υπόβαθρο για την αντικατάσταση των παθογόνων ιστών του δοντιού,την πρόληψη διαφόρων παθολογιών των δοντιών καθώς και για τη φαρμακευτική αγωγή που πρέπει να ακολουθηθεί» .

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Οδοντιατρική εξελίσσεται χάρη στη βιολογία και

Aπίστευτη υπόθεση για έναν γιατρό, ο οποίος κατηγορείται από ασθενείς του πως τις παρενόχλησε φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας το iefimerida.gr.

Ο γιατρός μάλιστα συνελήφθη και αφέθηκε ελεύθερος, ενώ πλέον αντιμετωπίζει τις κατηγορίες της ασέλγειας. Σύμφωνα με τις περιγραφές του φερόμενου ως θύματος του γιατρού, εκείνος της έκανε… μασάζ σε επίμαχα σημεία μετά από ένεση κορτιζόνης, καθώς έπασχε από κρίσεις βήχα. Η κοπέλα κατήγγειλε το περιστατικό στην αστυνομία και διαπίστωσε πως υπήρχαν και άλλες αναφορές σε βάρος του γιατρού.

Όλα ξεκίνησαν στις 9 Ιουνίου για μία γυναίκα, η οποία είχε προγραμματισμένο ραντεβού με πνευμονολόγο. Η άτυχη γυναίκα κατέθεσε αρχικά στους αστυνομικούς ότι: «λόγω της καθυστέρησης που υπήρξε με προηγούμενα άτομα από εμένα, εισήλθα στον χώρο του γραφείο του και ταυτόχρονα στον χώρο που εξετάζει τους ασθενείς του γύρω στις 19:40. Το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζω είναι κρίσεις βήχα. Μου ζήτησε να βγάλω την μπλούζα μου προκειμένου να με εξετάσει με το στηθοσκόπιο. Αρχικά με εξέτασε με το στηθοσκόπιο στην πλάτη και εν συνεχεία μου ζήτησε να βγάλω τον στηθόδεσμο μου αν δεν ντρέπομαι προκειμένου να με εξετάσει καλύτερα. Έχοντας του εμπιστοσύνη διότθι ήταν και γνωστός του πατέρα μου, εγώ σήκωσα το στηθόδεσμο, με τον γιατρό με εξετάζει με το στηθοσκόπιο. Αφού τελείωσε η εξέταση και κάναμε σπυρομέτρηση, μου είπε ότι επιβάλετε να κάνω ένεση κορτιζόνης γιατί τα χάπια που θα μου έδινε θα τα έπαιρνα για εννιά μέρες και θα πρηζόμουν».

Ρέθυμνο: Καταγγελία νοσηλεύτριας για σεξουαλική παρενόχληση από γιατρό | Ειδησεις Πάτρα νέα

Η γυναίκα που κατήγγειλε τον πνευμονολόγο συνέχισε στην κατάθεσή της στους αστυνομικούς, λέγοντας πως εκείνος την πίεσε για να κάνει ένεση κορτιζόνης και στη συνέχεια άρχισε να της κάνει μασάζ σε επίμαχα σημεία:

«Του εξήγησα ότι δεν θέλω να κάνω την ένεση και μου απάντησε ότι είναι μία στιγμή και θα τελειώσει και το κάνουμε για το καλό της υγείας μου. Του εξήγησα ότι δεν είμαι σύμφωνη με την ένεση και αν μπορούμε να την αποφύγουμε και αυτός μου απάντησε με αυστηρό ύφος ότι είναι απαραίτητο να μου κάνει ένεση κορτιζόνης προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση της υγείας μου. Εγώ του ζήτησα να μην κάνουμε ένεση και αν γίνεται να πάρω κάποια αγωγή με αυτόν να μου απαντάει ότι έτσι πρέπει να γίνει.

Την στιγμή που ήμουν ξαπλωμένη στο εξεταστήριο, με ρώτησε δύο φορές από που θέλεις να στην κάνω και του απάντησα από την δεξιά πλευρά. Εγώ κράτησα το κολάν μου προκειμένου να μου κάνει την ένεση, με αυτόν να τραβάει το κολάν και το εσώρουχό μου λίγο παραπάνω με εμένα να νιώθω ότι φάνηκαν τα επίμαχα σημεία του σώματός μου. Η ένεση μου προκάλεσε αφόρητο πόνο. Πονώντας πάρα πολύ και αφού το κατάλαβε άρχισε να μου κάνει μασάζ με τα χέρια του στο σημείο όπου μου έκανε την ένεση και στη συνέχεια σε όλο τον δεξί γλουτό, από πολύ χαμηλά έως πολύ ψηλά. Κάποια στιγμή χτύπησε το κουδούνι και μου είπε να περιμένω εκεί και να μην σηκωθώ προκειμένου να ανοίξει στους επόμενους. Όταν επέστρεψε και αφού πονούσα ακόμη μου ζήτησε να γυρίσω στα πλάγια. Με το αριστερό του χέρι με κρατούσε κόντρα από το πλάγιο άνωθεν μέρος και συνέχισε να μου κάνει μασάζ με το σώμα του πολύ κοντά στο δικόι μου. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα άβολα και ταυτόχρονα σηκώθηκα όρθια. Αυτός με το αριστερό του χέρι με κρατούσε από την κοιλιακή χώρα και με το δεξί του χέρι να βρίσκεται ακόμη στον γλουτό μου. Εκεί του είπα φτάνει και πήγα στο γραφείο όπου έκατσα στην καρέκλα περιμένοντάς να μου δώσει τις εξετάσεις που είχα κάνει και ταυτόχρονα τον πλήρωσα.»

Όταν οι αστυνομικοί ρώτησαν τη γυναίκα αν υπήρχαν άλλοι στον χώρο απάντησε αρνητικά, ενώ στη συνέχεια τους ξεκαθάρισε πως «αρχικά ένιωθα ενοχές για αυτό που μου συνέβη και δεν ήρθα κατευθείαν στην αστυνομία. Επιθυμώ την ποινική δίωξή του. Η γυναίκα μετά από μερικές ημέρες επανήλθε στο αρμόδιο τμήμα ασφαλείας και κατέθεσε στους έμπειρους αστυνομικούς και άλλες λεπτομέρειες σχετικά με την καταγγελία που έκανε. «Κατά τη διάρκεια της εξέτασης είχε ιδιαίτερα διαχυτική συμπεριφορά απέναντί μου αποκαλώντας με μάλιστα ομορφιά μου και κούκλα μου. Ακόμη, η διάγνωσή του ήταν ότι δεν πάσχω από άσθμα και τα αποτελέσματα της σπυριομέτρησης ήταν πολύ καλύτερα από την προηγούμενη φορά. Του είπα μετά την ένεση πως ‘’γιατρέ δεν θα κάτσω ξανά να μου κάνεις κορτιζόνη’’ και αυτός μου απάτνησε ‘’γιατί αλλιώς θα μου καθόσουν;’’», είπε στους αστυνομικούς και συνέχισε λέγοντας πως βγαίνοντας από το ιατρείο, ζαλισμένη, πήρε τηλέφωνο τον παθολόγο που την είχε στείλει στον συγκεκριμένο πνευμονολόγο.

«Στο τηλέφωνο μίλησα με την γραμματέα του γιατρού, που είναι σύζυγό του και με κλάματα της ζήτησα να μου πει με ποιον τρόπο γίνονται οι ενέσεις κορτιζόνης. Αυτή, χωρίς να αναφέρω τι είχε συμβεί, μου είπε ότι υπήρξαν κι άλλες κοπέλες που κατά τη διάρκεια της εξέτασης τους από τον ίδιο γιατρό είχαν παρενοχληθεί σεξουαλικά. Μάλιστα, μου είπε επί λέξει΄΄ αχ κορίτσι μου δεν περίμενα να γίνει αυτό και σε σένα’’. Στη συνέχεια μου είπε ότι μετά την ένεση κορτιζόνης δεν απαιτούνται μαλάξεις, παρά μόνο η τοποθέτηση βαμβακιού στο σημείο. Μου είπε να πάω στο γραφείο της και το συζητήσαμε και της είπα ότι θα τον καταγγείλω στην αστυνομία. Μάλιστα μου έδωσε το τηλέφωνο μίας κοπέλας, η οποία είχε βιώσει παρόμοια πράγματα με εμένα, επικοινώνησα μαζί της και έμαθα ότι μετά από εμένα τον είχε καταγγείλει και εκείνη», επισήμανε χαρακτηριστικά στην κατάθεσή της στους αστυνομικούς της Ασφάλειας. Στους αστυνομικούς είχε καταθέσει και μία γυναίκα για παρόμοιο συμβάν παρενόχλησης το 2018. Πλέον η υπόθεση οδηγείται στις δικαστικές αίθουσες.

Aπίστευτη υπόθεση για έναν γιατρό, ο οποίος

Η ανάπτυξη και η συνεχής εξέλιξη των ψηφιακών μέσων έχει αλλάξει τον τρόπο απόκτησης ασθενών τα τελευταία χρόνια.

Οι ημέρες όπου η διαφήμιση του ιατρείου και της εργασίας σας γινότανε στην τοπική εφημερίδα έχουν περάσει και δύσκολα θα τις ξανασυναντήσουμε στο μέλλον.

Για να αυξήσετε τον αριθμό των ασθενών σας, είναι σημαντικό πλέον να ορίσετε τον στόχο, το κοινό που θέλετε να προσελκύσετε με δημογραφικά κριτήρια.

Προσδιορίζοντας τα δημογραφικά στοιχεία των ασθενών σας, εξασφαλίζετε και την οικονομική βιωσιμότητα του ιατρείου σας.

Το βασικό ερώτημα που πρέπει να θέσετε πριν από τη συμμετοχή σε οποιαδήποτε μορφή ιατρικού μάρκετινγκ είναι «Ποιός ενδιαφέρεται; Σε ποιό κοινό απευθύνεστε;»

Η Σημασία του «Ποιος Ενδιαφέρεται»

Αναφέρεται στο κοινό, στους ασθενείς που θέλετε να προσελκύσετε και στο πραγματικό ενδιαφέρον τους.

Ποιός τύπος ασθενών είναι πιο ωφέλιμος για την ειδικότητα και το ιατρείο σας;

Εάν είστε για παράδειγμα αθλίατρος, θα στοχεύσετε σε όλους τους τύπους ασθενών ή μόνο στους αθλητές;

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, διαφημίζετε το ιατρείο σας με τρόπους ώστε να έχει περισσότερη απήχηση στο κοινό, να τη δουν περισσότεροι άνθρωποι.

Πιστεύετε ότι όσοι περισσότεροι τη δούν, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να προσελκύσετε και περισσότερους ασθενείς.

Αυτό είναι το λάθος που κάνουν όλοι.

Η ευρεία διαφήμιση δεν επιτρέπει τη δημιουργία συγκεκριμένων μηνυμάτων ούτε τη λήψη αποφάσεων σύμφωνα με ψυχολογικούς παράγοντες.

Άλλα στοιχεία θα προσελκύσουν το γυναικείο κοινό σε ένα γιατρό και άλλα το ανδρικό.

Οι ανησυχίες και οι προσδοκίες ενός άνδρα από τον γιατρό του διαφέρουν από αυτές που έχει μια γυναίκα.

Πώς γίνεται ο τρόπος της διαφήμισή σας να κατανοήσει και να αναγνωρίσει αυτές τις ανησυχίες;

Εάν είστε για παράδειγμα αθλίατρος, θα στοχεύσετε σε όλους τους τύπους ασθενών ή μόνο στους αθλητές;

Δημογραφική Στόχευση

Οι δημογραφικές και ψυχολογικές αρχές θεωρούνται από τα βασικότερα στοιχεία του μάρκετινγκ.

Με τη δημογραφική έρευνα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν συγκεκριμένοι τρόποι για τη μετάδοση μοναδικών μηνυμάτων σε διαφορετικούς τύπους κοινού, στοχεύοντας στις ανησυχίες, στα ενδιαφέροντα και στις απαιτήσεις τους.

Ακόμη και αν το ηλικιακό εύρος των ασθενών ποικίλλει, τα δημογραφικά στοιχεία αυτών βοηθούν τη διαφήμισή σας να έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Π.χ., αν θέλετε να αυξήσετε τον αριθμό των ασθενών με τραυματισμούς στα χέρια από την έντονη άσκηση, τότε υπάρχει ένα συγκεκριμένο κοινό που θα απευθυνθείτε με βάση τον τραυματισμό σύμφωνα με τις ηλικιακές ομάδες, τις γυναίκες και τους άνδρες.

Αν από την άλλη, θέλετε να αυξήσετε τον αριθμό των χειρουργικών περιπτώσεων, π.χ. στη σπονδυλική στήλη, υπάρχει ένα ορισμένο κοινό και πάλι με βάση την ηλικία και το φύλο στο οποίο πρέπει να στοχεύσετε.

Έντυπη και Ηλεκτρονική Διαφήμιση

Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το 20% των Αμερικανών ηλικίας κάτω των 65 ετών διαβάζουν μια έντυπη εφημερίδα, ενώ το υπόλοιπο 80% χρησιμοποιεί κάποια κινητή ή ηλεκτρονική συσκευή για την ενημέρωσή του.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι η παραδοσιακή ή έντυπη διαφήμιση έχει σβήσει, αλλά ότι πλέον χρειάζεστε εξειδικευμένες δημοσιεύσεις που να ταιριάζουν στα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας.

Η πιο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης θεωρείται ο συνδυασμός έντυπης και ηλεκτρονικής διαφήμισης.

Η μετάβαση της εκτυπωμένης διαφήμισης σε ψηφιακή μορφή είναι πιο αποδοτική για την προσέλκυση του κοινού αλλά και από πλευρά κόστους.

Ο χρόνος που το κοινό αφιερώνει καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθιστά τις στοχευμένες διαφημίσεις σε αυτά μια σημαντική αναγκαιότητα.

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Διαφήμισης

Η ικανότητα χρήσης δεδομένων και οι κοινωνικές συνήθειες των χρηστών να χρησιμοποιούν περισσότερο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.

Ο χρόνος που το κοινό αφιερώνει καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθιστά τις στοχευμένες διαφημίσεις σε αυτά μια σημαντική αναγκαιότητα.

Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε:

• Τα άτομα ηλικίας 18-34 ετών περνάνε 3,8 ώρες την ημέρα στα social media

• Τα άτομα ηλικίας 35-49 ετών περνάνε 3 ώρες την ημέρα

• Τα άτομα ηλικίας 50-64 ετών περνάνε 2,4 ώρες την ημέρα

Η δημιουργία μιας στρατηγικής και ενός σχεδίου διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να σχετίζεται με στοχευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο με στόχο που αντικατοπτρίζει το ενδιαφέρον του δημογραφικού πληθυσμού.

Για παράδειγμα, η διαφήμιση στο facebook επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων και περιεχομένου στους χρήστες με βάση 15.000 δεδομένα.

Ορισμένα από αυτά είναι η τοποθεσία, το φύλο, η ηλικία, η εργασία, τα ενδιαφέροντα, το ιστορικό αναζήτησης, το εισόδημα, ο τρόπος ζωής, οι καταναλωτικές συνήθειες κ.ά.

Έτσι, μεταφράζεται η ικανότητα στόχευσης ασθενών μεμονωμένα και με περιεχόμενο που αντανακλά αποκλειστικά τα ενδιαφέροντά τους.

Η ανάπτυξη και η συνεχής εξέλιξη των

Το κλίμα που υπάρχει στο ιατρείο σας, εξαρτάται από εσάς.

Από τη σχέση σας με τα μέλη της ομάδας, αλλά και από τη σχέση αυτών μεταξύ τους.

Δημιουργήστε το κατάλληλο κλίμα στην ομάδα, καθώς αυτό θα κρατήσει ο ασθενής σας φεύγοντας από το ιατρείο σας.

Η έλλειψη ομαδικότητας και καλού κλίματος συνεργασίας στο χώρο εργασίας, καθώς και η έλλειψη αναγνώρισης ικανοτήτων και επιτεύξεων, οδηγεί συχνά στην επιθυμία κάποιου ικανού συνεργάτη να μη θέλει να συνεχίσει να εργάζεται μαζί σας και να σταματήσει προσφέρει τον καλύτερο του εαυτό.

Αυτό δεν έχει αντίκτυπο μόνο στην εικόνα του ιατρείου αλλά και στα έσοδά σας.

Το κόστος δεν είναι μόνο οικονομικό. Το πιο σημαντικό, είναι η εικόνα που δίνουμε στον πελάτη για το ιατρείο μας, διότι ένα επιτυχημένο ιατρείο δεν είναι μόνο ο ίδιος ο ιατρός.

Είναι όλο το ανθρώπινο δυναμικό του.

Όταν η ομάδα δεν είναι ενωμένη και συντονισμένη, δημιουργείται μία κατάσταση την οποία φυσικά αντιλαμβάνεται ο ασθενής.

Ας δούμε λοιπόν ποια στοιχεία χαρακτηρίζουν το ομαδικό πνεύμα που πρέπει να διέπει μία ομάδα:

Κοινός Στόχος

Για να λειτουργήσει μία ομάδα πρέπει να υπάρχει κοινός στόχος, κι όχι μόνο να υπάρχει, αλλά να είναι και ξεκάθαρος.

Αυτός δεν είναι άλλος από την άψογη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Ο στόχος αυτός βέβαια πρέπει να είναι λογικός, ρεαλιστικός, στα μέτρα του ιατρείου και ανάλογος με τα προσόντα των μελών της ομάδας.

Μόνο έτσι θα βρει το κάθε άτομο το κίνητρο, να συμμετέχει και να δεσμευτεί μέχρι την επίτευξή του.

Θέτοντας ξεκάθαρα όρια και προδιαγραφές, η ομάδα μπορεί να ενωθεί και να αντιληφθεί πως και πότε πρέπει να γίνει μια ενέργεια για να εκπληρωθεί ο στόχος.

Ό,τι είναι ξεκάθαρο σε εσάς δε σημαίνει ότι είναι και σε άλλους. Αναλύστε το λοιπόν, εξηγήστε τους λόγους και την ανάγκη της κάθε πράξης, έτσι ώστε όλοι να μπορέσουν να δούνε με τα δικά σας μάτια.

Ο Χρόνος

Όχι μόνο στον συνεργάτη σας αλλά και σε σας τον ίδιο.

Το να διοικείς μία ομάδα με συγκεκριμένους στόχους, απαιτεί χρόνο εκτός από οργάνωση.

Είναι στη φύση μας να μην δεχόμαστε εύκολα τις αλλαγές γύρω μας, πόσο μάλλον όταν είναι ραγδαίες.

Η προσαρμογή μας σε νέες ιδέες, ενέργειες, στόχους και συνθήκες, αποτελούν βασικά στοιχεία, αν θέλουμε να επιτύχουμε και ο χρόνος είναι βασικό συστατικό.

Θετική Αντιμετώπιση

Δεν είναι χαρακτηριστικό που θα δώσει τη λύση σε οποιοδήποτε πρόβλημα, όμως λειτουργεί σαν καταλύτης για την επίλυσή του.

Στην προσπάθεια να ενώσετε την ομάδα και να δημιουργήσετε αυτό το ομαδικό πνεύμα για το οποίο συζητάμε, είναι πολύ σημαντικό να αξιολογείτε την προσπάθεια της ομάδας και την προσπάθεια κάθε μέλους ξεχωριστά.

Έχοντας δώσει τους ρόλους και τις κατευθυντήριες αρχές, είστε σε θέση να κρίνετε, να αξιολογήσετε καλύτερα, και οι συνεργάτες σας είναι σε θέση να κριθούν.

Όμως η θετική αντιμετώπιση στην προσπάθεια της ομάδας είναι βασική κινητήρια δύναμη στην εξέλιξη και βελτίωση όποιων τρωτών σημείων εντοπίσετε.

Μην κάνετε κριτική, αλλά παρουσιάστε το σαν συμβουλή.

Βρείτε το λόγο που κάτι δεν έγινε σωστά και δώστε την κατάλληλη κατεύθυνση προς τον συνεργάτη σας, αλλά και το έναυσμα να προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω.

Ευχαριστήστε τον για την υπάρχουσα πρόοδο, με τρόπο ώστε να μην υποτιμάτε την προσπάθεια των άλλων.

Αντιμετωπίστε την ομάδα σαν σύνολο διότι είναι γνωστό πως το επιθυμητό αποτέλεσμα θα έρθει με τη συνεργασία όλων, κανένας μέλος δεν λειτουργεί 100% αυτόνομα.

Κάντε το εμφανές, ώστε όλοι να παλεύουν για το καλό της ομάδας σαν σύνολο. Όλα τα παραπάνω πρέπει να έχουν μία, μεγάλη φυσικά, δόση ανθρωπιάς.

Μην επιβάλλεται ρόλους, στόχους και πρακτικές.

Αφήστε τη δική σας προσωπικότητα να ενωθεί με την αντίστοιχη του κάθε μέλους. Συζητήστε, οργανώστε μαζί με την ομάδα όσα πρέπει να γίνουν, αφουγκραστείτε την άποψή τους, όχι μόνο στην αρχή αλλά και κατά τη διάρκεια εργασιών.

Μόνο έτσι το αποτέλεσμα θα είναι το επιθυμητό.

Το κλίμα στο οποίο δουλεύει η ομάδα πρέπει να είναι φιλικό και ευχάριστο!

Το κλίμα που υπάρχει στο ιατρείο σας,

Πόσες φορές έχετε νιώσει αγανάκτηση, αλλά και θυμό, βλέποντας έναν ασθενή ο οποίος είναι δύσκολος, αντιδραστικός και δεν συμμορφώνεται με τη θεραπεία;

Το πρόβλημα αυτό, φαίνεται να εξαπλώνεται όλο και πιο πολύ, απασχολώντας τους περισσότερους επαγγελματίες υγείας, σήμερα.

Πολλές φορές, οι ασθενείς διακατέχονται από θυμό, είναι αντιδραστικοί και δεν συμμορφώνονται με τις υποδείξεις του γιατρού τους, ακόμη και αν γνωρίζουν πως αυτές είναι προς όφελος τους.

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής, είναι η αγανάκτηση του γιατρού, ο οποίος φτάνει στο σημείο να σκεφτεί:

«Δεν μπορώ να κάνω τίποτα πια για να βοηθήσω αυτό το άτομο!», με την απογοήτευσή του πλέον, να είναι φανερή.

Όταν η εξάντληση οδηγεί στην αντίδραση

Φτάνοντας στα όρια της εξάντλησης, πολλές φορές ίσως και να αναλογιστείτε πως το επάγγελμα αυτό σας κούρασε!

Αυτό που πρέπει να κάνετε ωστόσο, είναι να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεστε και αντιμετωπίζετε τους δύσκολους ασθενείς.

Ένας στόχος μάλλον δύσκολος, όχι όμως ανέφικτος!

Είναι γεγονός πως η εξάντληση και η απογοήτευση έπειτα από μία αρνητική και αντιδραστική συμπεριφορά, οδηγεί και εσάς στο να υιοθετείτε μια πολύ αρνητική στάση, αποφεύγοντας τους ασθενείς αυτούς.

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε την κατάσταση αυτή; Αρχικά, πάρτε μία βαθιά ανάσα και σκεφτείτε: Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τον ασθενή στο να συμπεριφέρεται έτσι;

Μπαίνοντας στη λογική αναζήτησης της αιτίας, θα νιώσετε ήδη πιο ήρεμοι, συνειδητοποιώντας παράλληλα πως δεν ευθύνεστε εσείς.

Ο «δύσκολος» ασθενής

Ως «δύσκολο», θα χαρακτηρίζαμε έναν ασθενή ο οποίος δεν ενεργεί με τον τρόπο που περιμένετε ή δεν συμμορφώνεται με τη θεραπεία.

Μόλις παρατηρήσετε ένα άτομο το οποίο είναι δύσκολο, δεδομένης της έννοιας της προκατάληψης επιβεβαίωσης, θα αναζητήσετε φυσικά (και θα βρείτε) στοιχεία που να στηρίξουν αυτή την πεποίθηση.

Φυσικά, η εύκολη λύση είναι η αποφυγή ενός τέτοιου ασθενή, ο οποίος μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα και νεύρα στην καθημερινή πρακτική σας.

Περνώντας αυτό το στάδιο ωστόσο, στη συνέχεια θα πρέπει να στεφτείτε διαφορετικά.

Οι ασθενείς σας, είναι φυσικό να νιώθουν φόβο αντιμετωπίζοντας ένα πρόβλημα υγείας, ειδικά όταν αυτό επιφέρει συνέπειες στην καθημερινότητά τους.

Με τη σειρά τους και οι φοιτητές ιατρικής, οι οποίοι αν και δεν έρχονται ακόμη σε άμεση επαφή με τους ασθενείς, θα πρέπει να κατανοήσουν το πρόβλημα της αντιδραστικής συμπεριφοράς, ως ένα ζήτημα της καθημερινής πρακτικής.

Οπλισμένοι με επίγνωση και κατανόηση λοιπόν, θα μάθετε περισσότερα για το τι να περιμένετε.

Σκεφτείτε λογικά, προετοιμαστείτε καλύτερα και ενεργήστε ήρεμα και με αυτοπεποίθηση, απέναντι σ έναν δύσκολο ασθενή.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Έχοντας πάντα ψυχραιμία, μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις στον ασθενή σας κατά τη διάρκεια της προκλητικής του συμπεριφοράς.

Αναλογιστείτε τι είναι αυτό που φταίει για την αντιδραστική του συμπεριφορά;

Είχε και άλλα προβλήματα υγείας στο παρελθόν; Θα μπορούσε κάποιο από τα στοιχεία της συμπεριφοράς του αυτής, να αποτελεί σύμπτωμα της ασθένειάς του;

Έχοντας τη λογική αυτή θα μπορέσετε να κατανοήσετε καλύτερα κάποιες αντιδραστικές και ενδεχομένως παράλογες συμπεριφορές.

Υπάρχει κάποιος άλλος, εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του προβλήματος εκτός από τους προφανείς; Μπορείτε να επιτύχετε ένα επίπεδο συνεργασίας, το οποίο θα ικανοποιεί τόσο τον ασθενή όσο και εσάς;

Έχοντας καλή πρόθεση αλλά και όντας προετοιμασμένοι, είναι σίγουρο πως θα μπορέσετε να διαχειριστείτε την κατάσταση αυτή, πολύ καλύτερα.

Οι αισιόδοξες σκέψεις θα σας οδηγήσουν και σε πιο θετικά συναισθήματα, αποτελεσματικές ενέργειες άρα και βελτιωμένα αποτελέσματα.

Επιπλέον, θα αισθανθείτε καλύτερα και ως επαγγελματίας υγείας, ενεργώντας με περισσότερη κατανόηση, καλοσύνη και ενσυναίσθηση.

Σε αντίθεση των δυσκολιών που αντιμετωπίζετε καθημερινά, με λίγη προετοιμασία και κατανόηση, θα διαπιστώσετε πως στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν δύσκολοι ασθενείς…

Πόσες φορές έχετε νιώσει αγανάκτηση, αλλά και

Χιλιάδες δημοσιευμένες μελέτες έχουν συγκεντρώσει συστάσεις που υποστηρίζουν την κατανάλωση φρούτων για τη σωματική και ψυχολογική υγεία.1 Έχει προκύψει νεότερη έρευνα που υποδηλώνει ότι αυτές οι φυτικές τροφές περιέχουν πληθώρα βιταμινών και μετάλλων, αλλά και φυτοθρεπτικών συστατικών που λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά, φυτοοιστρογόνα και αντιφλεγμονώδεις παράγοντες.1,2

Είναι γνωστό πλέον στην κοινότητα των διαιτολόγων και γενικά των επιστημόνων υγείας, ότι τα φρούτα αποτελούν ιδιαίτερο γνώρισμα ενός υγιεινού διατροφικού πρότυπου, μάλιστα οι διατροφικές οδηγίες των Αμερικανών το 2010 συστήνουν το ½ του πιάτου μας να περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά.2 Υπάρχει μια μετα-ανάλυση μελετών κοορτής με 469.551 συμμετέχοντες που αποδεικνύει την ισχύ των φρούτων όσον αφορά τις καρδιαγγειακές παθήσεις, διαπιστώνοντας ότι η υψηλότερη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο, με μέση μείωση του κινδύνου 4% για κάθε επιπλέον μερίδα φρούτων και λαχανικών ανά ημέρα.

Το καλοκαίρι είναι μια εποχή που έχουμε μεγάλη διαθεσιμότητα φρούτων, το καθένα από τα οποία περιέχει τα δικά του θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν θετικά στην εξέλιξη της υγείας- τέτοια είναι τα κεράσια, οι φράουλες, το πεπόνι, το καρπούζι, τα σύκα, τα δαμάσκηνα, τα βερίκοκα και  τα ροδάκινα.

Συγκεκριμένα, τα κεράσια έχουν υψηλή συγκέντρωση βιταμίνης C (ασκορβικό οξύ), που είναι γνωστή η επίδρασή της στο ανοσοποιητικό σύστημα και σε καταστάσεις αυξημένης φλεγμονής, τα επίπεδα της τείνουν να μειώνονται στο σώμα. Αρκετές μελέτες σε κύτταρα, ζώα και ανθρώπους έχουν δείξει ότι οι κόκκινες τροφές ή / και τα απομονωμένα συστατικά τους  μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της συστηματικής φλεγμονής και στην ενίσχυση της ανοσολογικής κατάστασης μειώνοντας τις λοιμώξεις, συμπεριλαμβανομένων των καρπουζιών και των κερασιών.

Οι φράουλες αποτελούν  πλούσια πηγή αντιφλεγμονωδών πολυφαινολών όπως οι ανθοκυανίνες και έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τις μεταγενέστερες αυξήσεις στη φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από το γεύμα σε 14 υπέρβαρους ενήλικες, ιδιαίτερα όταν το ποτό φράουλας καταναλώθηκε πριν από το γεύμα. Το οξειδωτικό στρες είναι βλάβη στην οποία το σώμα, κατά τη διάρκεια του μεταβολισμού, παράγει ασταθή μόρια που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες, που συγκεντρώνονται στο σώμα και καταστρέφουν τα κύτταρα. Ο  Schell και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι στους παχύσαρκους ενήλικες με οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο που έπιναν ένα λυοφιλιωμένο ρόφημα φράουλας (50 γρ./ημέρα για 12 εβδομάδες) μειώθηκαν οι βιοδείκτες ορού φλεγμονής, η IL-6 και η IL-1b, συγκριτικά με το ποτό ελέγχου. Η συμπλήρωση με φράουλα μείωσε επίσης σημαντικά τον πόνο, γεγονός που οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι οι φράουλες στη διατροφή έχουν σημαντικά αναλγητικά και αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα σε παχύσαρκους ενήλικες με καθιερωμένη οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο.

Τα σύκα  αποτελούν εξαιρετική πηγή διαιτητικών ινών, μετάλλων, βιταμινών και αντιοξειδωτικών. Λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες είναι πολύ αποτελεσματικά στην παχυσαρκία, βοηθούν στην μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, προστατεύουν από καρκίνους, εκφυλιστικές ασθένειες και λοιμώξεις. Ακόμα, βοηθούν στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης. Τα σύκα περιέχουν τρυπτοφάνη που προκαλεί καλό ύπνο και βοηθά στις διαταραχές του, όπως η αϋπνία. Επίσης χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία της σεξουαλικής αδυναμίας, καθώς είναι πολύ χρήσιμα για τη θεραπεία της χρόνιας δυσκοιλιότητας και των αιμορροΐδων. Βοηθούν στη μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης της οστεοπόρωσης, στην αύξηση οστικής πυκνότητας, στη μείωση κινδύνου καρκίνου του προστάτη, μαστού και του παχέος εντέρου. Το κάλιο, τα ω- 3 και ω- 6 λιπαρά οξέα βοηθούν με τη σειρά τους στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα και προστατεύουν από καρδιακή προσβολή. Τέλος, τα σύκα μπορούν να μειώσουν την κόπωση, να βελτιώσουν τον εγκέφαλο, τη μνήμη και την πρόληψη της αναιμίας.

Τα δαμάσκηνα βοηθούν στη ρύθμιση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Βοηθούν το σώμα να αναπτύξει αντοχή έναντι μολυσματικών παραγόντων και ελεύθερων ριζών. Τα δαμάσκηνα ωφελούν  στην όραση και στο δέρμα. Συμβάλλουν στην πρόληψη καρκίνου του στόματος, της κοιλότητας και του μαστού, στη μείωση της χοληστερόλης, στον έλεγχο του καρδιακού ρυθμού, της αρτηριακής πίεσης, του εγκεφαλικού επεισοδίου και της στεφανιαίας νόσου. Η ποσότητα σιδήρου που περιέχουν τα δαμάσκηνα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και αποτρέπει την αναιμία. Τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, που συμβάλλουν στην πέψη και στον καλό μεταβολισμό. Επίσης, βελτιώνουν τη λειτουργία του ήπατος και του γαστρεντερικού, καθώς βοηθούν στην παραγωγή υγιών ιστών και ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος, ενισχύουν την υγεία των οστών, ειδικά μετά την εμμηνόπαυση.

Τα βερίκοκα βοηθούν στη βελτίωση της όρασης, της σωστής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος, στην αναπαραγωγή και στη διατήρηση υγιούς δέρματος, δοντιών, σκελετικού και μαλακού ιστού. Ακόμα, είναι σημαντική πηγή καλίου που συμβάλλει στη διατήρηση της σωστής ισορροπίας υγρών,  στη λειτουργία των μυών, ρυθμίζει τον καρδιακό παλμό, προάγει την υγιή πέψη και τα δυνατά οστά. Περιέχουν σημαντικές ποσότητες τόσο αδιάλυτων όσο και διαλυτών ινών, που προάγουν υγιή επίπεδα γλυκόζης και χοληστερόλης στο αίμα. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα βερίκοκα παίζουν ρόλο στη γήρανση, στον καρκίνο του πνεύμονα και της στοματικής κοιλότητας.

Το καρπούζι λειτουργεί ως αντιφλεγμονώδες τρόφιμο που μπορεί να βοηθήσει στην ανοσία και γενικά στην υγεία και προστατεύει από καρκίνο του παχέος εντέρου, προστάτη, μαστού, ενδομητρίου, πνεύμονα και παγκρέατος. Βοηθά στη διατήρηση υγιούς δέρματος και μαλλιών, στην υγιή ανάπτυξη νέων κυττάρων κολλαγόνου και ελαστίνης, στη βελτίωση της όρασης, στη μείωση του μυϊκού πόνου,  στη μείωση της υπέρτασης  σε παχύσαρκους ενήλικες.

Το πεπόνι περιέχει νερό, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες που προσφέρουν μια ποικιλία από οφέλη στην ανθρώπινη υγεία. Τα αντιοξειδωτικά, για παράδειγμα, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της βλάβης των κυττάρων που μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο, στην απομάκρυνση των ελεύθερων ριζών από το σώμα και στην πρόληψη του οξειδωτικού στρες. Οι ίνες, το κάλιο, η βιταμίνη C και η χολίνη στο πεπόνι προάγουν την υγεία της καρδιάς. Οι διαιτητικές ίνες και το νερό μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, προάγοντας την υγιή πεπτική οδό. Η βιταμίνη Α συμβάλλει στην ανάπτυξη και τη συντήρηση όλων των ιστών στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στο δέρμα και στα μαλλιά, ενώ η βιταμίνη C επιτρέπει στον οργανισμό να παράγει κολλαγόνο, το οποίο παρέχει δομή στα κύτταρα, στο δέρμα και στα μαλλιά.

Χιλιάδες δημοσιευμένες μελέτες έχουν συγκεντρώσει συστάσεις που

Λίγες εβδομάδες μετά την μεταμόσχευση μυελού οστών που έκανε αλλά και την επιστροφή της στο σπίτι, η Ρεγγίνα Μακέδου νοσηλεύεται ξανά στο νοσοκομείο.

Το χαμογελαστό κορίτσι με την περίσσια δύναμη απείχε για κάποιες ημέρες από τα social media, με συνέπεια να ανησυχήσουν οι διαδικτυακοί της φίλοι. Η Ρεγγίνα Μακέδου γνωστοποίησε πως βρίσκεται ξανά στο νοσοκομείο, χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.

 

Λίγες εβδομάδες μετά την μεταμόσχευση μυελού οστών

Η ομαλή λειτουργία ενός ιατρείου με ένα ευγενικό και εξυπηρετικό προσωπικό δεν πρέπει να αφήνεται στην τύχη.

Ο ιατρός οφείλει να γνωστοποιεί με σαφήνεια τις προσδοκίες του στο προσωπικό και μετά να ελέγχει αν τα πάντα λειτουργούν σωστά, ορίζοντας τακτικά συναντήσεις μαζί τους.

Πολλές φορές ο χρόνος σας είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, ωστόσο, όσο πολυάσχολος και αν είστε, δεν πρέπει ποτέ να αμελείτε να εκπαιδεύσετε το προσωπικό σας και, φυσικά, να τους επιβλέπετε.

Σκεφτείτε το ιατρείο σας σαν ένα εστιατόριο.

Εάν ο σερβιτόρος είναι αργός, δεν σας χαμογελά, δεν γεμίζει το ποτήρι σας και σας φέρει και λάθος φαγητό, αυτό αποτελεί μια δυσάρεστη εμπειρία για σας!

Χρειάζεται να πούμε περισσότερα;

Ας δούμε, λοιπόν, 10 μυστικά για την αποτελεσματική λειτουργία του ιατρείου σας.

1. Καθορίστε τα ωράρια λειτουργίας του ιατρείου σας.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καθορίσετε είναι η ώρα που θέλετε να ξεκινήσετε την ημέρα σας, η ώρα που θέλετε να τερματίσετε την ημέρα σας και εάν θέλετε να πάρετε μια ώρα διάλειμμα και πότε.

Να έχετε πάντα έναν κανόνα:

Μην κλείνετε κανένα ραντεβού πριν από την ώρα έναρξης λειτουργίας του ιατρείου, ή μετά το κλείσιμο ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματός σας.

Δεν θα παραβιάζετε αυτόν τον κανόνα.

2. Τι γίνεται αν ένας ασθενής καλέσει και λέει ότι πρόκειται για έκτακτη ανάγκη;

Εσείς, φυσικά, οφείλετε να πείτε σ’ αυτόν τον ασθενή να έρθει αμέσως, αλλά μπορεί να χρειαστεί να περιμένει για να τον δείτε.

Εάν ο ασθενής πει ότι θα προτιμούσε να έρθει την επόμενη μέρα με κάποιο ραντεβού, τότε δεν είναι μια πραγματική κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Αν πρόκειται για πραγματική κατάσταση έκτακτης ανάγκης, θα έρθει άμεσα.

Καλό είναι να έχετε ένα επιπλέον εξεταστήριο, όπου μπορείτε να βάλετε τον ασθενή, για να μπορέσετε να τον εξετάσετε κάποια στιγμή, συμπιέζοντας λίγο τον χρόνο από την εξέταση των προγραμματισμένων ασθενών σας.

3. Πώς θα έχετε στο προσωπικό σας σωστούς επαγγελματίες και παράλληλα άτομα ευχάριστα και φιλικά;

Αρχικά, επιλέγετε ανθρώπους που έχουν ευχάριστη προσωπικότητα αλλά και ισχυρή εργασιακή ηθική.

Μπορείτε πάντα να εκπαιδεύετε τους υπαλλήλους σας για να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να αλλάξετε τις προσωπικότητές τους.

Αν, για παράδειγμα, ένα μέλος του προσωπικού σας είναι αδίστακτο, ανυπόφορο ή καθυστερεί συστηματικά στην εργασία του, μπορεί αυτό να επηρεάσει τη λειτουργία ολόκληρου του ιατρείου.

Επίσης, πρέπει από την αρχή να εξηγήσετε στο προσωπικό ότι αυτή δεν είναι μια εργασία με αυστηρά καθορισμένο ωράριο.

Πρέπει να κάνουμε τη δουλειά!

4. Πώς θα καταφέρετε να δείτε όλους τους ασθενείς σας σχεδόν στην ώρα του ραντεβού τους;

Επειδή μεγάλο μέρος της εργασίας σας είναι επαναλαμβανόμενο, γνωρίζετε κατά μέσο όρο πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να διαρκέσει κάθε εξέταση.

Συνεπώς, μπορείτε να προγραμματίσετε μεθοδικά τα ραντεβού σας.

Η τήρηση του χρονοδιαγράμματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το προσωπικό σας.

Οι βοηθοί σας μπορούν να εκτελούν καθήκοντα (συνταγογράφηση, ταμείο, κλπ) ώστε να κερδίζετε χρόνο και να βλέπετε περισσότερους ασθενείς.

5. Πώς παρακολουθείτε το προσωπικό σας για να δείτε ότι κάνουν σωστά την εργασία τους;

Τα πάντα ξεκινάνε από την κορυφή.

Αν είστε εσείς συνεπής για να ξεκινήστε στην ώρα σας, αυτό έχει αντίκτυπο και στο προσωπικό και ξέρουν ότι πρέπει να είναι εκεί εγκαίρως.

Αν αργοπορείτε 20 λεπτά τη μια μέρα και 40 λεπτά την επόμενη, αυτό θα απορρυθμίσει το προσωπικό.

Πρέπει να είστε ενήμερος για τα ραντεβού της κάθε ημέρας τόσο για να γνωρίζετε το πρόγραμμά σας όσο και το πρόγραμμα του προσωπικού.

6. Σε ένα αυστηρό και πειθαρχημένο περιβάλλον εργασίας, πώς διατηρείτε το ηθικό του προσωπικού;

Θέλετε πραγματικά το προσωπικό σας να θεωρεί τους εαυτούς τους ως επαγγελματίες και όχι μόνο υπαλλήλους.

Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι υπερήφανοι για την εργασία τους και θα θέλουν να κάνουν την καλύτερη δυνατή δουλειά.

Φροντίστε το προσωπικό σας να έχει έναν μισθό μέσα στα πλαίσια της αγοράς, ετήσια μπόνους και άλλα οφέλη.

Φροντίστε, επίσης, τη συνεχή τους εκπαίδευση και πληρώστε ειδικούς για να παρακολουθήσουν σεμινάρια που θα βελτιώσουν τις επαγγελματικές γνώσεις και τις δεξιότητές τους, ακολουθώντας παράλληλα και τις τεχνικές εξελίξεις.

Αυτό ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση του επαγγελματισμού.

7. Πώς κρατάτε γεμάτο το πρόγραμμά σας χωρίς κενά;

Κάνετε πολλά πράγματα μέσα στην ημέρα.

Αρχικά, προσπαθήστε να ρυθμίσετε το επόμενο ραντεβού με έναν ασθενή πριν φύγει από το ιατρείο σας.

Εάν υπάρχει κάποια ακύρωση, μπορείτε να καλέσετε έναν ασθενή με ραντεβού λίγες ημέρες αργότερα και να δείτε αν θέλει να έρθει την ώρα του ακυρωμένου ραντεβού.

Μπορείτε, επίσης, να στείλετε ηλεκτρονικά μηνύματα (SMS) επιβεβαίωσης συναντήσεων και υπενθυμίσεων ραντεβού στους ασθενείς σας.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω τα διαχειρίζεται το προσωπικό σας.

8. Επιζητάτε να ακούτε σχόλια από τους ασθενείς σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του ιατρείου σας;

Καλό είναι να έχετε ένα αξιόπιστο feedback από τους ασθενείς για να δείτε τα θετικά και τα αδύνατα σημεία της λειτουργίας του ιατρείου σας.

Μπορείτε να έχετε ένα κουτί με φύλλα αξιολόγησης ασθενών ή να προχωρήσετε σε μια έρευνα ικανοποίησης για τις υπηρεσίες σας.

9. Οι επαγγελματίες υγείας πρέπει συχνά να παραπέμπουν τους ασθενείς σε άλλους επαγγελματίες υγείας. Πώς το χειρίζεστε αυτό;

Προφανώς, γνωρίζετε μερικούς πολύ καλούς επαγγελματίες υγείας σε συναφείς τομείς και είστε σίγουροι για τις υπηρεσίες τους.

Πρέπει να αισθάνεστε άνετα για το άτομο το οποίο συστήνετε.

Μπορείτε, επίσης, να καλέσετε το άτομο που συστήνετε για να είστε βέβαιοι ότι έχετε εξηγήσει πλήρως αυτό που πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει και ότι ο άλλος επαγγελματίας υγείας έχει πλήρως καταλάβει την περίπτωση.

10. Υπάρχουν γενικοί κανόνες που ακολουθείτε σε σχέση με τους ασθενείς σας;

Σκεφτήκατε ότι πάντα ένα μεγάλο μέρος της σωστής λειτουργίας ενός ιατρείου είναι κοινή λογική;

Πιστεύετε ότι αντιμετωπίζετε τους ασθενείς που έρχονται στο ιατρείο σας με τον τρόπο που θα θέλατε να αντιμετωπίζουν και σας;

Αυτό φαίνεται να λειτουργεί.

Η ομαλή λειτουργία ενός ιατρείου με ένα