Η ανάπτυξη και η συνεχής εξέλιξη των ψηφιακών μέσων έχει αλλάξει τον τρόπο εύρεσης ασθενών τα τελευταία χρόνια.
Οι ημέρες όπου η διαφήμιση του ιατρείου και της εργασίας σας γινότανε στην τοπική εφημερίδα έχουν περάσει και δύσκολα θα τις ξανασυναντήσουμε στο μέλλον.
Για να αυξήσετε τον αριθμό των ασθενών σας, είναι σημαντικό πλέον να ορίσετε τον στόχο, το κοινό που θέλετε να προσελκύσετε με δημογραφικά κριτήρια.
Προσδιορίζοντας τα δημογραφικά στοιχεία των ασθενών σας, εξασφαλίζετε και την οικονομική βιωσιμότητα του ιατρείου σας.
Το βασικό ερώτημα που πρέπει να θέσετε πριν από τη συμμετοχή σε οποιαδήποτε μορφή ιατρικού μάρκετινγκ είναι «Ποιός ενδιαφέρεται; Σε ποιό κοινό απευθύνεστε;»
Η Σημασία του «Ποιος Ενδιαφέρεται»
Αναφέρεται στο κοινό, στους ασθενείς που θέλετε να προσελκύσετε και στο πραγματικό ενδιαφέρον τους.
Ποιός τύπος ασθενών είναι πιο ωφέλιμος για την ειδικότητα και το ιατρείο σας;
Εάν είστε για παράδειγμα αθλίατρος, θα στοχεύσετε σε όλους τους τύπους ασθενών ή μόνο στους αθλητές;
Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, διαφημίζετε το ιατρείο σας με τρόπους ώστε να έχει περισσότερη απήχηση στο κοινό, να τη δουν περισσότεροι άνθρωποι.
Πιστεύετε ότι όσοι περισσότεροι τη δούν, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να προσελκύσετε και περισσότερους ασθενείς.
Αυτό είναι το λάθος που κάνουν όλοι.
Η ευρεία διαφήμιση δεν επιτρέπει τη δημιουργία συγκεκριμένων μηνυμάτων ούτε τη λήψη αποφάσεων σύμφωνα με ψυχολογικούς παράγοντες.
Άλλα στοιχεία θα προσελκύσουν το γυναικείο κοινό σε ένα γιατρό και άλλα το ανδρικό.
Οι ανησυχίες και οι προσδοκίες ενός άνδρα από τον γιατρό του διαφέρουν από αυτές που έχει μια γυναίκα.
Πώς γίνεται ο τρόπος της διαφήμισή σας να κατανοήσει και να αναγνωρίσει αυτές τις ανησυχίες;
Δημογραφική Στόχευση
Οι δημογραφικές και ψυχολογικές αρχές θεωρούνται από τα βασικότερα στοιχεία του μάρκετινγκ.
Με τη δημογραφική έρευνα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν συγκεκριμένοι τρόποι για τη μετάδοση μοναδικών μηνυμάτων σε διαφορετικούς τύπους κοινού, στοχεύοντας στις ανησυχίες, στα ενδιαφέροντα και στις απαιτήσεις τους.
Ακόμη και αν το ηλικιακό εύρος των ασθενών ποικίλλει, τα δημογραφικά στοιχεία αυτών βοηθούν τη διαφήμισή σας να έχει καλύτερα αποτελέσματα.
Π.χ., αν θέλετε να αυξήσετε τον αριθμό των ασθενών με τραυματισμούς στα χέρια από την έντονη άσκηση, τότε υπάρχει ένα συγκεκριμένο κοινό που θα απευθυνθείτε με βάση τον τραυματισμό σύμφωνα με τις ηλικιακές ομάδες, τις γυναίκες και τους άνδρες.
Αν από την άλλη, θέλετε να αυξήσετε τον αριθμό των χειρουργικών περιπτώσεων, π.χ. στη σπονδυλική στήλη, υπάρχει ένα ορισμένο κοινό και πάλι με βάση την ηλικία και το φύλο στο οποίο πρέπει να στοχεύσετε.
Έντυπη και Ηλεκτρονική Διαφήμιση
Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το 20% των Αμερικανών ηλικίας κάτω των 65 ετών διαβάζουν μια έντυπη εφημερίδα, ενώ το υπόλοιπο 80% χρησιμοποιεί κάποια κινητή ή ηλεκτρονική συσκευή για την ενημέρωσή του.
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι η παραδοσιακή ή έντυπη διαφήμιση έχει σβήσει, αλλά ότι πλέον χρειάζεστε εξειδικευμένες δημοσιεύσεις που να ταιριάζουν στα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας.
Η πιο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης θεωρείται ο συνδυασμός έντυπης και ηλεκτρονικής διαφήμισης.
Η μετάβαση της εκτυπωμένης διαφήμισης σε ψηφιακή μορφή είναι πιο αποδοτική για την προσέλκυση του κοινού αλλά και από πλευρά κόστους.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Διαφήμισης
Η ικανότητα χρήσης δεδομένων και οι κοινωνικές συνήθειες των χρηστών να χρησιμοποιούν περισσότερο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.
Ο χρόνος που το κοινό αφιερώνει καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθιστά τις στοχευμένες διαφημίσεις σε αυτά μια σημαντική αναγκαιότητα.
Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε:
• Τα άτομα ηλικίας 18-34 ετών περνάνε 3,8 ώρες την ημέρα στα social media
• Τα άτομα ηλικίας 35-49 ετών περνάνε 3 ώρες την ημέρα
• Τα άτομα ηλικίας 50-64 ετών περνάνε 2,4 ώρες την ημέρα
Η δημιουργία μιας στρατηγικής και ενός σχεδίου διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να σχετίζεται με στοχευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο με στόχο που αντικατοπτρίζει το ενδιαφέρον του δημογραφικού πληθυσμού.
Για παράδειγμα, η διαφήμιση στο facebook επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων και περιεχομένου στους χρήστες με βάση 15.000 δεδομένα.
Ορισμένα από αυτά είναι η τοποθεσία, το φύλο, η ηλικία, η εργασία, τα ενδιαφέροντα, το ιστορικό αναζήτησης, το εισόδημα, ο τρόπος ζωής, οι καταναλωτικές συνήθειες κ.ά.
Έτσι, μεταφράζεται η ικανότητα στόχευσης ασθενών μεμονωμένα και με περιεχόμενο που αντανακλά αποκλειστικά τα ενδιαφέροντά τους.