Connect with:
HomeΕιδήσειςΨηφιακές υπηρεσίες ευζωίας απο τη ΖΟΕ

Ψηφιακές υπηρεσίες ευζωίας απο τη ΖΟΕ

Με γοργούς ρυθμούς, αλλά έπειτα από τρία χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, η νεοφυής εταιρεία ZOE, συμφερόντων του Ελληνα επιχειρηματία Γιώργου Χατζηγεωργίου, κατακτά την αμερικανική αγορά ψηφιακών υπηρεσιών ευζωίας, ή αλλιώς healthtech. Παράλληλα, σχεδιάζει την επέκτασή της στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος και προσελκύει ισχυρό ενδιαφέρον από επενδυτικά κεφάλαια που αυτό το χρονικό διάστημα χρηματοδότησαν με άλλα 23 εκατ. το εγχείρημά του, ανεβάζοντας τα αντληθέντα από την αγορά κεφάλαια τους τελευταίους μήνες στα 53 εκατ. δολάρια.

Ο ίδιος, έχοντας επιστρατεύσει την επιχείρησή του αφιλοκερδώς και στην έρευνα κατά της COVID-19, δεν κρύβει την πρόθεσή του μιλώντας στην «Κ» να επεκταθεί και σε νέες υπηρεσίες και προϊόντα όπως τα προβιοτικά, ενώ υπόσχεται πως θα αποκτήσει παρουσία και στην Ελλάδα, εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς η διαδικασία αναζήτησης στελεχών στην εγχώρια αγορά.
Η ελληνική εφαρμογή καλής υγείας κατακτά την αμερικανική αγορά

Ποιο είναι όμως το αντικείμενο της startup ZOE που έχει βαφτιστεί στο όνομα της ελληνικής λέξης Ζωή; Η ZOE χρησιμοποιεί αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσει τη ζωή των χρηστών της: Το προϊόν που κατακτά τις ΗΠΑ είναι ένας εξατομικευμένος οδηγός διατροφής, ο οποίος όχι μόνον βοηθάει στην απώλεια βάρους αλλά και τον μεταβολισμό και την υγεία των χρηστών εν γένει.

Προωθείται ως εφαρμογή που έχει τη δυνατότητα να υπολογίζει σε ατομικό επίπεδο τις επιπτώσεις κάθε τροφής σε κάθε οργανισμό και να προβλέπει έτσι μέσω ειδικών αλγορίθμων τις τροφές που είναι ιδανικές για κάθε οργανισμό και το αντίθετο. Αλγόριθμοι, που βασίζονται σε δεδομένα από την εκπόνηση ευρύτατων σχετικών μελετών στον τομέα της διατροφής σε συνεργασία μεταξύ άλλων με επιστήμονες του νοσοκομείου Massachussets General Hospital, του Stanford University και του Harvard.

Το πρόγραμμα κοστίζει 360 δολάρια, εξοφλείται σε έξι δόσεις και περιλαμβάνει ένα test kit που στέλνει η ZOE στον πελάτη (λαμβάνει δείγματα για αιματολογικές και άλλες εξετάσεις) με το οποίο αναλύεται ο μεταβολισμός και η υγεία του πεπτικού, αποκαλύπτοντας το πώς ανταποκρίνεται κάθε οργανισμός σε κάθε τροφή. Κατόπιν λαμβάνει αναλυτική έκθεση των αποτελεσμάτων και συστάσεις για να βελτιώσει τον μεταβολισμό και την υγεία του. Το «πακέτο» συνοδεύεται από ατομική εφαρμογή, η οποία βαθμολογεί τρόφιμα και προϊόντα μέσω της τεχνητής νοημοσύνης με βάση το προφίλ του χρήστη.

Το αφήγημα αυτό και τις προοπτικές της ZOE, που ιδρύθηκε το 2017 από τον Γιώργο Χατζηγεωργίου (υπήρξε και συνιδρυτής της ελληνικής πλατφόρμας e-food), τον καθηγητή γενετικής του King’s College στο Λονδίνο, Τιμ Σπέκτορ και τον Τζόναθαν Γουλφ, λάτρεψαν, όπως προκύπτει, οι επενδυτές: Πέρυσι η ZOE άντλησε περί τα 30 εκατ. δολάρια, ενώ την Τετάρτη του Πάσχα ανακοίνωσε πως έκλεισε τον δεύτερο γύρο χρηματοδότησης με άλλα περίπου 23 εκατ. δολάρια με βασικούς συμμετέχοντες την Ahren Innovation Capital, στην οποία συμμετέχουν ως επιστημονικοί συνεργάτες δύο νομπελίστες, το επενδυτικό κεφάλαιο Accomplice αλλά και δύο πρώην παίκτες του αμερικανικού ποδοσφαίρου, ο Eli Manning και ο Ositadimma “Osi” Umenyiora.

«Λανσάραμε το προϊόν μας στις ΗΠΑ πριν από μερικούς μήνες και στοχεύουμε να το λανσάρουμε και στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος», εξηγεί ο Γιώργος Χατζηγεωργίου μιλώντας αποκλειστικά στην «Κ». «Εχουμε λίστα αναμονής καθώς έχουμε περισσότερη ζήτηση από προσφορά. Ωστόσο πιστεύουμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους τα έσοδα από το συγκεκριμένο προϊόν θα προσμετρούνται σε δεκάδες εκατομμύρια», συμπληρώνει. «Στα άμεσα σχέδιά μας είναι και η επέκταση στο κανάλι B2B (επιχείρηση προς επιχείρηση), με τη διανομή των προϊόντων μας και μέσω οργανισμών υγείας, καθώς και το λανσάρισμα νέων προϊόντων όπως ειδικά προβιοτικά», εξηγεί. «Σε δύο δεκαετίες από σήμερα θέλουμε να έχουμε οικοδομήσει μια υποδομή δεδομένων για την παγκόσμια υγεία, που θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο ασφαλή δυνατότητα παρακολούθησης και βελτίωσης της υγείας όλων των ανθρώπων. Μια βάση δεδομένων που θα μας βοηθήσει να ζούμε έως την ηλικία των 100 ετών», σημειώνει. «Απασχολούμε Ελληνες στην ομάδα μας και θέλουμε σύντομα να ανακοινώσουμε το πρόγραμμά μας να προσλάβουμε ταλαντούχους ανθρώπους από την Ελλάδα, αλλά και Ελληνες από όλα τα μέρη του κόσμου, βοηθώντας παράλληλα στη δημιουργία της επόμενης γενιάς Ελλήνων επιχειρηματιών».

Η ΖΟΕ έχει να επιδείξει και αξιόλογο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης: συνδέεται με τη μάχη κατά της πανδημίας και αφορά την ανάπτυξη της εφαρμογής COVID Symptom Study, αποτέλεσμα συνεργασίας της εταιρείας με το King’s College του Λονδίνου και τα νοσοκομεία Guy και St. Thomas. Πρόκειται για μία εφαρμογή επιδημιολογικής έρευνας, που παρακολουθεί συμπτώματα σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων και βοηθάει στους υπολογισμούς επιδημιολογικών συμπερασμάτων.

Written by

Τα νέα της Υγείας